De puţină vreme lucrez ca traducător autorizat, şi am cumpărat diverse obiecte, necesare în activitatea mea, de exemplu, dicţionare elelctronice, softuri specializate, tastatură computer, etc.
Cum se înregistrează acestea în contabilitate?
Mulţumesc anticipat pentru răspuns.
Ca PFA trebuie sa tineti contabilitatea in partida simpla si pentru acest lucru operati in Registru jurnal de incasari si plati si in Registru inventar.
Achizitiile mentionate, facute de dvs. se opereaza in Registru jurnal de incasari si plati la col. 1-4 si 7-8(in functie de cum ati facut platile). La col.3 mentionati nr. facturii si al chitantei/ ordin de plata, cec, etc. cu care ati facut plata, iar la col.3 denumirea achizitiei si eventual firma de unde ati procurat.
In Registru inventar mentionati obiectele de inventar achizitionate, valoarea din contabilitate (cat ati platit) si anual valoare de inventar ramasa, dupa ce ati dedus din valoarea contabila ca si cheltuiala anuala valoarea decontata, tinand cont de perioada de amortizare a mijlocului fix (in prezent valoarea de intrare mijloace fixe este 2.500 lei conform HG nr. 276/ 21.05.2013).
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.