În data de 14 martie 2013 a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr.136, Hotărârea Guvernului nr.84/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.44/2004. Aceasta hotarare aducea cateva modificari si clarificari la impozitele ce trebuiau platite de agricultori in 2013.
Aceasta HG face referire si la impozitarea pe cap de vita; mai exact: cine are mai mult de 2 vite trebuie sa plateasca o norma de venit stabilita de catre directiile teritoriale de specialitate ale Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Pana acum, totul e clar. Pentru mine, care am o intreprindere individuala (microferma) cu un numar mai mare de capete de vite de impozitat, situatia neplacuta este ca de la AF am fost somata sa achit acest impozit si pe firma si pe persoana fizica. Exista vreun cadru legal care sa le permita sa impoziteze in ambele moduri? Exista vreo procedură de a nu plati această categorie de impozit ca persoana fizica?.Pe persoana fizica nu mai detin nimic, nu mai obtin venituri...
Stimata doamna,
Dupa parerea mea, trebuie sa faceti cateva verificari la urmatoarele institutii unde sunteti inregistrata cu efectivele de animale.
1. La primarie verificati cum apareti in Registrul agricol. Solicitati un document care atesta acest lucru.
2. Mergeti la Dispensarul veterinar unde aveti evidenta animalelor si solicitati, de asemenea un document care atesta forma de detinere a animalelor.
3. Cel mai important, mergeti si la APIA. De acolo primiti subventiile pe animale si evidenta lor in Registrul Animalelor. Clarificati si acolo unde este evidentiata detinerea lor si solicitati si de acolo un document.
Apoi cu aceste acte mergeti la Ad.Fin de care apartineti si clarificati problema pentru a nu fi impozitata de doua ori pe aceleasi efective. Succes!
Sper sa va fie de folos aceste sfaturi si autoritatile sa va ajute.
Voiam sa va intreb, animalele de pe persoana fizica cum le-ati inregistrat in patrimoniul II?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.