Am 23 de ani, sunt studentă la masterat și pensionară de urmaș în urma decesului tatălui meu.
Știu că pot primi pensia până la vârsta de 26 de ani în cazul în care mai sunt încă înscrisă într-o instituție de învățământ.
Întrebarea mea este: mai pot primi pensia de urmaș dacă în vară urmează să mă căsătoresc și să-mi schimb numele după cel al viitorului meu soț?
Mulțumesc anticipat!
Casatoria copilului cu pensie de urmas nu este motiv de suspendare a pensiei.
Singura prevedere de supendare este cea de mai jos, iar incetarea pensiei va fi la implinirea varstei de 26 de ani.
HG nr. 257/2011 - Normele de aplicare a Legii nr.263/2010: ART. 78
(1) Plata pensiei se suspendã începând cu luna urmãtoare celei în care copilul beneficiar al pensiei de urmaş a împlinit vârsta de 16 ani, în cazul în care acesta nu face dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.
(2) În situaţia copiilor urmaşi aflaţi în continuare de studii între 16-26 de ani, plata pensiei de urmaş se suspendã începând cu data de 1 octombrie a anului în curs, dacã nu fac dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.
(3) Dovada continuãrii studiilor, în situaţiile menţionate la alin. (2), se prezintã casei teritoriale/sectoriale de pensii în termen de 10 zile de la data începerii anului şcolar/universitar.
(4) Reluarea în platã a pensiei de urmaş suspendate se face potrivit prevederilor art. 115 lit. c) din lege, cu respectarea termenului general de prescripţie, iar în cazurile prevãzute la alin. (1), drepturile se achitã de la data suspendãrii.
Cred ca ar trebui sa comunicati totusi casei de pensii schimbarea numelui dupa casatorie.
Legea nr. 263/2010: ART. 119