Apelez la expertiza celor avizati pentru urmatoarea situatie:
1. Sunt persoana fizica si desfasor activitati de prestari servicii.
2. NU doresc sa infiintez nici PFA nici Firma, vreau sa lucrez ca persoana independenta de acasa.
3. Doresc sa incasez bani. in Numerar, si legal de la persoanele fizice carora le prestez serviciile respective.
Am fost foarte explicit: NU doresc sa infiintez nimic.
Consider ca sunt o persoana fizica normala care da sfaturi vecinilor iar vecinii ma platesc pentru acele sfaturi. Se numeste "prestare de servicii", iar Statul nu presupune ca pentru a da sfaturi si incasa bani trebuie sa fiu autorizat in vreun fel. In plus, eu vreau sa imi platesc impozitul pe ce am incasat. Mi se pare ceva normal.
Ca persoana fizica, daca eu incasez bani din activitati (servicii sau comerciale) trebuie sa ma duc sa declar la FISC acele venituri. Pentru ca eu sunt cetatean cinstit.
Statul nu face diferenta intre un PFA si o persoana fizica normala cand vine vorba de plata impozitului pe venituri.
Din aceasta cauza am cerut sfatul celor cu expertiza si experienta in domeniul fiscal.
Cum pot proceda sa fie totul legal si transparent ?
Tocmai aici e chestia ca obtineti niste bani chiar si pentru sfaturi, si cea mai simpla forma e un pfa. Asa va pot da cei de la finante un cod de identitate fiscala, prin asta va recunosc ca si contribuabil, pe asta platiti impozitul.
Activitatile independente:
ART. 46 , pct 2: Sunt considerate venituri comerciale veniturile din fapte de comerţ ale contribuabililor, din prestări de servicii.
Impozitarea venitului net din activităţi independente, conform normelor metodologice de aplicare se impozitează potrivit prevederilor capitolul 10 din prezentul titlu.
Capitolul 10
ART. 80 Stabilirea venitului net anual impozabil
Venitul net anual impozabil se stabileşte pe fiecare sursă din categoriile de venituri menţionate la art. 41 lit. a), c) şi f) prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate.