avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 579 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Conflict intre comitetul executiv si administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Conflict intre comitetul executiv si administrator

Mentionam ca administratorul a fost angajat de vechea conducere a asociatiei, intrucat cel de dinainte si-a dat demisia, cu o norma de 8 ore cu o retributie de 1400 de lei brut. In adunarea generala s-a stabilit ca administratorul sa aiba o retributie jumatate din salariul minim pe economie pentru 4 ore/zi. Cel de dinainte a avut o jumatate de norma, intrucat este o asociatie de 168 de locatari, eforturile financiare neputand fi suportate de acestia. Mentionam ca administratorul are contract de munca incheiat la ITM. S-a facut o notificare administratorului, prezentandu-i cele discutate in adunarea generala privind timpul de lucru si salariul, dar administratorul a refuzat sa semneze. Ce se poate face in acest caz?

Subliniem ca administratorul a fost angajat fara sa prezinte atestat vechii conduceri. Ajutati-ne cu un raspuns.

Multumim!
Cel mai recent răspuns: eugarizn , utilizator 18:39, 21 Ianuarie 2014
administratorul a fost angajat fara sa prezinte atestat vechii conduceri.

Actuala conducere a asociatiei de proprietari,poate notifica administratorul de imobil sa puna la dispozitie atestatul profesional
Se mai ridica problema eficientei c/v indemnizatie aferent prestatie ,stiut fiind faptul ca nu orice prestatie slab retribuita se dovedeste in timp si corecta si in limite legale
daca administartorul de imobil refuza sa dea curs solicitarilor asociatiei de proprietari,reprezentantul legal al asociatiei in comitetul executiv poate dispune analiza responsabila a activitatii administratorului,inclusiv analizarea oportunitatii incetarii colaborarii
Legea 230/2007 Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
(3) Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adopta decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizatiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca, precum si asupra valorii si a modalitatilor de contractare, in cazul in care administrarea cladirii este asigurata de persoane juridice, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.


Asa cum a fost angajat asa se poate da afara, nu este batut in cuie, nu suntei obligati sa suportati un salariu (exagerat zic eu pentru un condominiu cu 168 de locatari, nu spuneti macar numarul de apartamente).
Pe scurt:
- notificati administratorul privind timpul de lucru si salarizarea in noile conditii; daca nu vrea sa semneze de luare la cunostinta (poate fi considerata chiar si abatere de la disciplina muncii), puteti sa-i trimiteti notificarea prin posta, pe adresa din CIM - recomandata cu confirmare de primire;
- sa aveti grija sa-i dati un timp de raspuns rezonabil (eventual vedeti ce scrie in CIM);
- daca nu prezinta documentele de calificare si atestatul, este un alt motiv de a-i desface CIM;
In aceasta perioada, functie si de raspunsul acestuia (eventual), cautati-va un alt administrator dispus sa se angajeze in conditiile impuse de com. executiv; angajati cu CIM si intocmiti-ii Fisa postului si alte conditii pe care sa i le cereti;
Nu va suparati , ce face acest administratuor 8 ore ? face contabilitate si casierie ? atunci discutam altfel .
Daca doriti sa " scapati " de el , sunt multe metode ! aici nu va putem spune acestea , dar sunt sigur ca va veti descurca .
Oricum , studiati bine contractul incheiat la ITM .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se poate indeparta o persoana care indeplineste functia de administrator. fara a avea un contract si neremunerat si care sustine ca este cadru militar (pompier din cate am auzit ?) Lu Adriana Lu Adriana La administratia scarii in care locuiesc, banii sunt incasati de catre o persoana care este cadru militar (pompier) incepand cu anul 2013. Inainte acesta a ... (vezi toată discuția)
Prestare munca de catre administrator care nu are contract de munca andronutza andronutza Buna ziua. Eu sunt administartor si asociat unic la un srl si in acest an am emis 2 facturi de prestari servicii dar eu nu am nici salariati si nici cim la srl ... (vezi toată discuția)
Cum concediezi un administrator? eX3nna1 eX3nna1 Buna dimineata. As avea nevoie de cateva indrumari. 1.Actuala administratora nu doreste sa ne dea actele asociatiei, pe motiv ca la noi nu sunt in siguranta. ... (vezi toată discuția)