Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
Sunt director de scoala si un fost domn primar, suparat ca si-a pierdut functia trimite diferite plicuri cu confirmare de primire, la scoala. Plicurile contin diferite solicitari de documente si daca nu obtine ce doreste actioneaza scoala in judecata? Scoala nu are jurist! Ce pot face? Cum pot actiona legal?
Sunt obligata ca director de institutie publica, sa primesc toate aceste plicuri si sa raspund la toate cerintele domnului?
Pot spune postasului, care aduce la scoala plicurile, ca refuz sa mai primesc aceste plicuri si sa le returneze?
Exista in aceasta tara vreo lege prin care sa poti stopa actiunile unui astfel de om?
Va multumesc!
Astept un raspuns de la dumneavoastra!
@cyan, multe si nebanuite sunt caile Domnului, scolile sunt obligate sa aiba site. :) S-au rezervat domeniile pentru fiecare in parte, doar ca nu sunt toate puse la punct. In ceea ce priveste administrarea, pierderea timpului in invatamat este o obisnuinta. ?Mai au sa ne cheme cu bani de-acasa. :(
@freeelis, scoala e obligata pana-i face o plangere pentru hartuire. Daca informatiile pe care le solicita nu sunt publice, nu are cum sa primeasca raspunsul pe care-l doreste. Daca nebunul revine cu cereri avand acelasi obiect, ce-i faci? Ii raspunzi la fiecare?
@cirina, nu i le dati. Hotararile CA cu caracter public se publica fie prin afisare, fie pe site. Celelalte au caracter secret.
@elena138, doar pentru a fi in cunostinta de cauza, unde se precizeaa obligatia scolilor de a avea un site?
Ar fi un lucru bun pentru toti, administratia scolii, elevi, parinti.
Catalog electronic, absente, urmarirea evolutiei elevului, etc. etc.
Dar daca este doar o obligatie ptr care nu se aloca fonduri atunci nu va ramane decat un proiect utopic.
Inspectoratul Scolar Judetean trebuie sa transmita tututor scolilor din subordine lista documentelor de interes public.
Daca nu a primit asa ceva, dl director de scoala il poate redirectiona cu politete pe exprimarul hartzuitor spre ISJ, adica sa il trimita la plimbare sau la medicul de familie.
'Stimate Dle eX-Primar (numele persoanei),
Va multumim pentru interesul acordat activitatii scolii noastre.
Avand in vedere solicitarea dvs. din data _______ inregistrata sub nr.______cu privire la sedintele CA din perioada x.2012 si pana in prezent va facem cunoscut ca ca scoala noastra se afla in subordinea ISJ Y. Prin urmare va rugam sa solicitati informatiile respective forului superior.
Va dorim multa sanatate ca-i mai buna decat toate.
Cu stima,
Bla bla bla"
@cyan, si in legislatia privind ARACIP, si la clasa pregatitoare, si la transparenta decizionala ...
ISJ-ul nu trebuie sa precizeze nimic privind actele cu caracter public ale institutiilor de invatamant, precizarile exista in LEN si in legislatia conexa. Directorii ar trebui sa stie. Daca ei nu stiu, trebuie sa stie juristul ISJ, care acorda si asistenta scolilor in relatie cu tertii.
Catalogul electronic nu va fi afisat pe site, ci va functiona printr-o aplicatie a MEN, accesul fiind permis cu parola de utilizator si nepermitand accesarea catalogului altui copil in afara de cel al copilului propriu.
Nu cunosc legislatia ARACIP, indicati un nr de lege.
Asta am spus si eu intr-un mesaj anterior, sa solicite ISJ sau juristului ISJ acea lista.
Se intelege ca accesarea catalogului electronic trebuie facuta doar ptr copiii proprii de catre parinti prin user si parola, in plus dirigintii pot trimite mesaje parintilor.