Am cautat in forum diverse informatii, nu am reusit sa imi raspund chiar la toate informatiile necesare. Ce m-ar interesa sa aflu:
1. PFA in sistem real. Paginile din RJIP se completeaza cate o luna/pagina, se bareaza randurile ramase necompletate pe pagina apoi la finalul paginii se scrie suma reportata apoi se trece pe pagina urmatoare pentru a doua luna s.a.m.d.?
2. Intru in al doilea an financiar, trebuie sa completez si depun vreun document, de ex formularul 220 cu incasarile/cheltuielile din anul precedent?
3. Cheltuielile cu pensia de stat si asigurarile de sanatate sunt deductibile, le pot trece la cheltuieli?
4. Platile facute din contul personal in interesul PFA (cheltuieli de infiintare, plata utilitati pana la primele incasari in contul PFA) sunt deductibile?
5. Am incasat mai mult decat am preconizat, cand voi plati diferenta de impozit?
6. Am pus tamplarile PVC la locatia unde imi desfasor activitatea, se poate deduce la fel ca orice cheltuiala? Suma platita este de 2682 lei, o pot deduce integral? Daca nu, stiti cumva care este valoarea lunara care poate fi dedusa (nu am reusit sa gasesc nicaieri un mod de calcul)?
Jurnalul de incasari si plati se completeaza cronologic, doar in zilele in care aveti incasari si/sau plati, barand ceea nu nu corespunde (aveti plati, treceti suma, nu aveti incasari in ziua respectiva-barati); cand terminati pagina (care nu se completeaza pe o luna, ci se considera finalizata, terminata cand completati toate casutele din fila respectiva) scrieti suma reportata; in anul cand incepeti activitatea declarati pe 220 veniturile estimate, urmand sa primiti decizia pentru plati anticipate ptr. anul respectiv si sa platiti trimestrial cat scrie in decizie; anul urmator repetati declaratia 220 pana la sfarsitul lunii ianuarie ptr plati anticipate ptr anul respectiv, si, pana pe 25 mai faceti "declaratie pe venit global" (parca?!).
Da, cheltuielile cu pensia si sanatatea sunt deductbile (uitati-va in ce mod in Codul fiscal!).
Cheltuielile de infiintare sunt deductibile! ptr. ca cheltuielile cu utilitatile, intretinere etc sa fie deductibile trebuie sa aveti contract de comodat/inchiriere intre PFA si dvs (proprietarul imobilului in care isi desfasoara activitatea PFA-ul dvs).Daca ati incasat mai mult decat ati prevazut, in urma declaratiei din mai anul urmator, Fiscul va va trimite o noua decizie de regularizare cuprinzand sume de platit in plus pe care trebuie sa le platiti in 60 de zile de la comunicare! Cu termopanul, nu stiu sigur sa va raspund, cred ca stiu mai bine contabilii.....din punctul meu de vedere nu prea merge ptr. ca proprietatea la care ati pus termopanul nu este al PFA-ului ptr a fi dedusa cheltuiala respectiva!
Mi-am pus la dispozitie intreg apartamentul personal pentru PFA, aici este declarat sediul si folosesc tot spatiul disponibil. In acest caz, s-ar putea deduce cheltuiala cu termopanul?
Imi poate raspunde cineva, va rog, legat de termopane? Nu stiu care este valoarea minima pentru care cheltuiala se trece in RJIP si poate fi dedusa integral. Iar daca se trece ca obiect de inventar, in cate luni va fi dedusa cheltuiala?