In HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007de infiintare,organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, la capitolul:
SECŢIUNEA a 2-a
Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane se spune:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
In cazul dv., avand un contract cu firma de salubrizare, avand container separat, deci interpretabil ca fiind separat contorizat (contractul dv. este facut pe numar de persoane sau cantitate de gunoi) e clar ca nu veti mai fi luat in calcul in cadrul contractului pe asociatie.
Problema apare daca nu aveti container separat, desi aveti contract. Atunci asociatia poate spune ca va folositi de baza ei materiala si ca, deci, trebuie sa fiti inclusi in calculul pe asociatie si ar avea dreptate. Separarea n-ar fi in fapt, ci numai in acte.
Nu are importanta cate persoane locuiesc sau muncesc in apartamentele declarate sediu de firma, punct de lucru etc. atata timp cat exista
contract si container separat. Pentru acel apartament se asigura prin acestea doua colectarea deseurilor separat de restul scarii, blocului.