avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 439 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contract separat cu firma de salubrizare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contract separat cu firma de salubrizare

La parterul blocului s-a infiintat o firma . Toate bune si frumoase a platit toate datoriile pana acum 1 an de zile cand nu mai vrea sa plateasca gunoiul la intretinere deoarece are contract cu REBU . Doresc daca se poate sa stiu daca e legal si daca nu mai trebuie sa plateasca contributia de la intretinere legata de salubrizare.
O zi cat mai buna .
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:08, 13 Martie 2014
Daca are contract separat cu firma de salubrizare, nu mai plateste cota-parte la asociatie.
Prin contractul pe care il are i se ia gunoiul separat, are container separat.
aceesi problema o am si eu...cu mentiunea ca in apartamentul in care isi are sediul firmei, totodata si locuieste impreuna cu familia sa (e proprietar). In cazul acesta, trebuie sa plateasca cota-parte, nu? Daca raspunsul e pozitiv, puteti sa imi mentionati si sursa/temeiul juridic?

Va multumesc!
Scuze am gresit . Am uitat sa mentionez ca locuiesc in apartamentul unde functioneaza firma . Si daca se poate sa imi spuneti legea/ temeiul juridic .
In HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007de infiintare,organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, la capitolul: SECŢIUNEA a 2-a
Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane
se spune:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
In cazul dv., avand un contract cu firma de salubrizare, avand container separat, deci interpretabil ca fiind separat contorizat (contractul dv. este facut pe numar de persoane sau cantitate de gunoi) e clar ca nu veti mai fi luat in calcul in cadrul contractului pe asociatie.

Problema apare daca nu aveti container separat, desi aveti contract. Atunci asociatia poate spune ca va folositi de baza ei materiala si ca, deci, trebuie sa fiti inclusi in calculul pe asociatie si ar avea dreptate. Separarea n-ar fi in fapt, ci numai in acte.

Nu are importanta cate persoane locuiesc sau muncesc in apartamentele declarate sediu de firma, punct de lucru etc. atata timp cat exista contract si container separat. Pentru acel apartament se asigura prin acestea doua colectarea deseurilor separat de restul scarii, blocului.
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 Ianuarie 2014
elga50, moderator
Poate prin ale parti ale tarii o fi altfel.
Dar la noi, asociatia de proprietari are un contract incheiat cu firma de salubritate in care se prevede ca asociatia plateste firmei tariful de 7,20 lei pentru fiecare persoana din asociatie. Acest tarif este afisat de noi pe lista de plata lunara si asa suma afisata pe lista este egala cu cea facturata de prestator.
Firma de salubrizare are containere de colectare a gunoiului in mai multe locuri printre blocuri fara ca unele sau altele sa fie alocate unui bloc, unei scari, unei asociatii, unor institutii...
Toata lumea arunca gunoiul unde-i este mai aproape, unde-i iese tomberonul in cale, indiferent de domicilui, de adresa...
In cazul in care sunt persoane (de regula firme, birouri, cabinete...) care au contracte individuale incheiate cu firma de salubritate, acestea platesc direct firmei de salubritate si nu asociatiei.
Asa se face ca pe lista de plata pot apare un numar de persoane mai mare iar pe factura de la prestatorul de servicii de salubritate sa apara un nunar mai mic de persoane. Acelor persoane care platesc direct la firma de salubritate li se afiseaza "zero" lei la cheltuieli de salubritate chiar daca au 3-4 persoane pe lista, acestea contribuind la cheltuielile cu energia electrica, de exemplu.

In situatia presentata de initiatorul acestui topic, asociatia trebuie sa solicite firmei de salubritate modificarea contractului. Prin incheireea altui contract sau o anexa la contractul existent se modifica numarul de persoane scazand persoanele ce erau pana acum ale acelei firme de la parterul blocului.

Alte discuții în legătură

Contract prestarii servicii ANGHELTUDORITA ANGHELTUDORITA ASOCIATIA DE PROPIETARII ESTE OBLIGATA SA INCHEIE CONTRACT CU FIRMA DE SALUBRITATE,SAU SE INCHEIE CONTRACT INDIVIDUAL CU FIECARE PROPIETAR ? (vezi toată discuția)
Gunoi aruncat in tomberonul blocului vecin surcelus surcelus Buna ziua! In blocul vecin este un coafor care isi arunca gunoiul in tomberonul blocului nostru unde este spatiu special amenajat pentru depozitarea gunoiului. ... (vezi toată discuția)
Contract de salubrizare vladir vladir sunt proprietarul unuiapartament, la parterul unui bloc, in care se afla si sediul social al societatii pe care o administrez, precum si spatiul comercial al ... (vezi toată discuția)