avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 797 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura RDS pt un contract pe care nu il recunosc
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura RDS pt un contract pe care nu il recunosc

Buna ziua,

Am o situatie pe care o consider abuz din partea operatorului RCS RDS. Voi incerca sa prezint faptele cronologic pentru a va putea face o idee cat mai clara asupra evenimentelor:

In 06/2006 am semnat un contract de furnizare internet la o adresa din Sectorul 6 cu o firma de cartier “SC Internet SRL”. Acest contract se intindea pe 1 an de zile, cu prelungirea automata pe perioade successive egale cu perioada initiala daca nu a fost denuntat.

Contractul s-a desfasurat in conformitate cu prevederile sale fara a se inregistra diferende intre parti.

In luna noiembrie 2011, firma SC Internet SRL si-a schimbat denumirea si administratorul, noua entitate avand acelasi sediu social. Denumirea a devenit SC WWW SRL Eu incepand cu luna iunie 2011, nu mai locuiam la adresa respective (adresa parintilor), drept urmare, pe contractual cu SC WWW SRL nu exista semnatura mea, numarul de telefon si adresa de e-mail declarate in contract sunt altei persoane.

Intre tatal meu si firma SC WWW SRL s-a incheiat un acord verbal in 2012 conform careia, firma isi tinea echipamentele in boxa noastra, iar internetul pentru adresa din Sectorul 6 era furnizat gratuit.

In iunie 2013, eu am semnat un contract cu RCS RDS pentru furnizarea de internet la o alta adresa din sectorul 2, serviciile fiind montate si functionand in parametri optimi pana saptamana trecuta.

In luna octombrie 2013 SC WWW SRL a fost preluata de catre operatorul RCS RDS, tatal meu fiind sunat de mai multe ori de reprezentantii SC WWW SRL pentru a semna un nou contract cu RCS RDS si pentru a se face instalarea echipamentului RDS in apartament (internetul SC WWW SRL a mai functionat doar pana in luna noiebrie pe echipamentele montate in boxa noastra, cand tatal meu le-a transmis telephonic ca nu doreste sa semneze cu RCS RDS).

In 15 Ianuarie 2014, am fost informat de catre tatal meu, ca pe numele meu au inceput sa fie emise facturi de internet RCS RDS. Drept urmare m-am prezentat la un centru RDS si am depus o sesizare in care am specificat ca in locatia respective nu exista echipamente RDS instalate, si serviciul pentru care sunt facturat nu este furnizat. In sesizare am cerut stornarea facturilor si scoaterea mea din evidentele RCS RDS pt respectiva adresa.

Pe 20 ianuarie 2014, RDS mi-a oprit internetul la adresa din sectorul 2 (unde sunt cu facturile la zi) pe motiv de neplata a facturilor restante.

Ieri am fost sunat de o reprezentanta RDS care mi-a comunicat pe un ton zeflemitor ca din puctul de vedere al RDS, eu sunt client activ, internetul nefunctionand in locatia respectiv deoarece administratia nu a mai permis firmei respective prezenta in bloc. Domnisoara mi-a mai transmis, ca eu sunt obligat conform contractului semnat cu SC WWW SRL sa obtin semnatura asociatiei de locatari.

Drept urmare, facturile nu vor fi stornate, urmand sa curga in continuare pentru ambele adrese.

Va rog sa ma sfatuiti ce am de facut pentru a renunta la serviciile asazisului operator RCS RDS.

Nu mi se pare normal sa platesc facturi pentru un serviciu de care nu beneficiez.
Nu mi se pare normal sa devin clint SC WWW SRL fara semnatura mea pe contract.
Nu mi se pare normal sa devin clint RDS fara o notificare scrisa din partea RDS in care sa existe confirmare scrisa din partea mea.
Nu mi se pare normal ca internetul pentru un contract activ sa fie suspendat. Doresc sa denunt unilateral contractual semnat in iunie 2013 cu RDS intrucat serviciul nu mai este furnizat din motive independente de mine.

Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Sorin09 , utilizator 17:30, 27 Februarie 2014
Solicitati un raspuns scris la sesizarea dvs. de la furnizorul de servicii RCDS.
Depuneti o reclamatie la ANPC.
Introduceti o actiune in instanta impotriva furnizorului de servicii RCDS si solicitati anularea contractului de prestari servicii si a facturilor emise abuziv.
Schimbati furnizorul.

Buna ziua,

RDS dupa inca 2 sesizari mi-a raspuns printr-un telefon ca respectivele facturi au fost stornate (sustin ca sunt firma privata si ca nu au nici o obligatie sa raspunda in scris).
Am fost invitat la un sediu RDS sa reziliez contractul respectiv din Dr Taberei si sa achit factura restanta pe luna Ianuarie.

Problema este ca internetul a fost oprit in adresa actuala din Pantelimon pe 21 Ianuarie, si facturile erau platite la zi. Rezolutia lor a venit telefonic pe 20 februarie. Deci eu nu am avut internet si nu am inca la adresa din pantelimon din 21 ianuarie.
Am cerut sa mi se storneze facturile din ianuarie si februarie si sa platesc doar ce a functionat (asa mi se pare corect). Din punctul meu de vedere motivul blocarii (facturile din ghencea nu exista si nici nu a existat - dovada ca acestea au fost stornate). Reprezentantii lor insista ca nu vor storna facturile. Era obligatia mea conform pct 3.6 din contract sa achit facturile chiar daca serviciul este suspendat de catre ei.
De asemenea, conform pct 3.9 nu pot reclama o factura decat la 30 de zile de la emiterea ei. Fact pe februarie scadenta pe 28/02 s-a emis in 20 ianuarie. Deci practic, ei ma obliga sa achit un serviciu pe care nu mi l-au furnizat din motive ce tineau de ei.

Este legal? Eu doresc sa mi se storneze facturile si pentru tot acest deranj si lipsa totala de bun simt de care au dat dovada doresc sa reziliez respectivul contract (cu toate ca ar trebui sa platesc ~200 RON taxa de instalare si ceva penalitati pentru lunile promotionale).
Cum ma sfatuiti sa procedez? Ii pot reclama la ANPC? Sa achit facturile pe ianuarie februarie si martie (trebuie anuntati cu 30 de zile inainte de reziliere) si sa continui demersurile catre ei si ANPC cu relatiile contractuale inchise?
As avea cum sa recuperez banii daca as primi rezolutie favorabila? Tot ce au facut ei pana acum mi se pare o tactica ieftina de intimidare.

Ce lege reglementeaza raspunsurile pe care trebuie sa le ofere companiile private clientilor? Nu inteleg de ce nu vor sa raspunda in scris in pofida faptului ca am cerut acest lucru in mod repetat.



Va multumesc


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Imposibil de relocat adresa pentru serviciile rcs-rds dbatman dbatman Buna ziua, Vin si eu cu o intrebare referitoare la niste probleme pe care le am cu RCS-RDS; In ianuarie anul trecut, am incheiat un contract de servicii ... (vezi toată discuția)
Litigiu rcs rds Roxana19-81 Roxana19-81 Buna ziua. Sunt in litigiu cu Rcs Rds (litigiu inceput cu Canal S) si nu reusesc sa solutionez problema pe cale amiabila, de aceea as avea nevoie de sfatul ... (vezi toată discuția)
Nu primesc raspuns la o reclamatie de la rds&rcs Ani_Tatucu Ani_Tatucu Buna ziua, Am facut o revenire in data de 24.07.2014 la sesizarea din data de 12.06.2014 si va informez ca au trecut mai mult de 30 de zile de la reclamatia ... (vezi toată discuția)