Buna ziua,
Ma numesc Andrei si recent (impreuna cu o doamna cu initialele J.P.) am fost audiati la Politie in legatura cu urmatoarea problema: acuzatia de "abuz de incredere".
La Vodafone Romania exista un abonament numit RED29. Costul lunar al acestui serviciu este 29 Euro/luna (daca contractezi serviciul cu telefon nou) si 25 Euro/luna (daca contractezi serviciul fara telefon). In concluzie, doar "costul" lunar al telefonului este 4 Euro timp de 24 de luni.
In 13.11.2013, eu impreuna cu doamna (cu initialele J.P.) am apelat la o alta doamna (cu initialele M.S.) pentru a ne contracta un asemenea abonament cu telefon inclus. Motivul a fost faptul ca doamna M.S. este persoana juridica si "se scade cu abonamentul pe firma". Intelegerea a fost facuta in felul urmator: doamna J.P. ia abonamentul si plateste 25 Euro/luna, eu iau telefonul si platesc 4 Euro/luna, pe toata perioada contractuala. La scurt timp, intre cele doua doamne au aparut "discutii" pe linie profesionala (am uitat sa mentionez ca toti trei lucram in cadrul unei firme, fiind colegi). Mai concret, doamna M.S. (titulara de contract) facea "magarii" strict pe linie profesionala, noi am descoperit acest lucru, i-am reprosat acest comportament si drept urmare ea "s-a razbunat" pe propriul contract de abonament. Prima data in 27 Dec. 2013, cand doamna J.P. s-a trezit ca are cartela blocata (la solicitarea "titularului de contract" - asa ni s-a spus cand am sunat la Vodafone). Ulterior, cele doua doamne au ajuns la relatii mai cordiale si "titularul de contract" a deblocat cartela. In Ianuarie, alta surpriza: "titularul de contract" a blocat apelurile internationale, fara sa ne ceara parerea. Unul din motivele pentru care doamna J.P. achizitionase acest tip de abonament este faptul ca are copiii in Anglia si prin acest tip de abonament avea convorbiri nelimitate pe fix in UE. In acel moment, una din facilitatile cu care venea abonamentul in momentul contractarii era anulata. Doamna J.P. a sunat-o pe doamna M.S. si i-a cerut sa-i deblocheze apelurile internationale, in caz contrar o sa-i puna abonamentul "in brate". Cum acest lucru nu s-a intamplat, doamna J.P. in data de 14 Ianuarie 2014 si-a contractat un abonament similar (ca si facilitati) la Orange, raturnand cartela Vodafone doamnei M.S.
Mentionez ca pana la data de 14 Ianuarie 2014 toate facturile au fost achitate la timp (practic doar doua facturi: partea fractionala din Noiembrie+Decembrie - prima factura; Ianuarie - a doua factura). Cum pentru Februarie doamna J.P. are un alt abonament Orange, e logic faptul ca factura Vodafone a doamnei M.S. nu a mai fost achitata. Din cate stiu eu, in prezent abonamentul este suspendat pe motiv de "neplata".
In ceea ce ma priveste eu nu puteam sa banuiesc ca se va ajunge aici. Cum am luat telefonul si mi-am onorat obligatiile contractuale (4 Euro/luna) am considerat ca am dreptul sa fac ce vreau cu acel telefon atat timp cat achit cei 4 Euro/luna. In consecinta l-am schimbat cu o tableta + diferenta de pret. In prezent eu nu mai am telefonul luat pe baza contractului de abonament Vodafone.
Sa revin la acuzatia de "abuz de incredere". Si eu si doamna J.P. (ambii avem plangere penala sub acuzatia de "abuz de incredere") am fost reclamati la Politie pentru faptul ca in momentul in care i-am predat cartela Vodafone, nu i-am returnat si telefonul. Cum telefonul nu mai exista in posesia noastra, ce sa-i mai returnez? Eu mi-am onorat obligatia contractuala inclusiv pentru luna februarie, i-am trimis doamnei M.S., prin mandat postal, suma de 4 Euro. A refuzat primirea mandatului postal. In ceea ce priveste declaratiile date la Politie, si eu si doamna J.P. ne-am asumat raspunderea sa-i achitam doamnei M.S., pe toata perioada contractuala, suma de 4 Euro/lunar (costul aparatului telefonic). In rest, costul abonamentului, o priveste. Nu am pus-o noi sa blocheze cartela si sa dezactiveze apelurile internationale! Practic tot ce am spus eu in acest mesaj o recunoaste si doamna M.S. in declaratia data la Politie: ca a blocat cartela, ca a dezactivat apelurile internationale.....cu toate ca facturile au fost achitate la timp. Singura pretentie a doamnei M.S. o constituie aparatul telefonic.....care nu se mai afla in posesia noastra.
Cu multumiri anticipate, astept o parere competenta in legatura cu aceasta situatie. Unde este "abuzul de incredere"? Cine a inselat, pe cine? Cine nu si-a respectat "partea contractuala"?
Cel mai recent răspuns:
doberv , utilizator
15:07, 10 Martie 2014