Deoarece urmeaza sa radiez PFA-ul pe care il am, trebuie sa completez RJ de incasari si plati. Imi puteti va rog spune, referitor la completarea acestuia, urmatoarele:
- daca PFA-ul e infiintat in 2010 iar obligativitatea de a tine RJIP (pentru PFA la norma de venit) a aparut in 2012, trebuie sa trec toate facturile (inclusiv cele dinainte de 2012)?
- data cursului valutar este cea cand au intrat banii in cont sau cea cand s-a emis factura?
- coloana "data" se completeaza cu data incasarii sau data facturarii?
- "numar si tip document": trebuie sa numerotez fiecare extras de cont si sa il trec acolo?
- la descriere se trece "venituri din profesii libere" sau ceva in genul "factura nr din data"?
- se face total lunar chiar daca exista numai o singura factura lunara sau este de ajuns totalul anual?
- se trece la un nou an cu sold initial 0 pe o pagina noua?
Pentru ca ati optat sa fiti impozitat pe norma de venit in RJIP completati de la infiintare doar zona cu incasarile.
In RJIP se trec valorile din documentele de incasare (nu facturi) si la data din aceste documente.
Cursul la data incasarii, conform extrasului de cont.
La descriere treceti ce reprezinta suma. Cel care v-a trimis banii cred ca a scris ceva de genul "plata factura numarul...".
Faceti totaluri lunare.
Da. Anul urmator se incepe de la zero, pe pagina noua.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.