Suntem un bloc cu 2 scari (doua asociatii separate) si un singur contor de furnizare energie termica(separatia nu este facuta nici pe retur).Furnizorul invoca faptul ca sunt pierderi mari de apa din instalatia de incalzire care ne-ar fi imputabile decat la o scara.Am controlat prin apartamente dar nu am constatat nimic in acest sens(aici nu prea se justifica aerisiri improvizate la ultimul nivel cu scurgeri in pluviala intrucat blocul este de 4 nivele si instalatia functioneaza in parametrii optimi),dupa cum am mai auzit.
Ei ne tot forteaza sa semnam un proces verbal de constatare prin care sa acceptam pierderea respectiva.Atata vreme cat ea este dovedita tehnic nu vad de ce nu o factureaza direct:)
Ce masuri legale se pot lua de catre furnizor impotriva noastra in acest moment?
Un pic de ajutor in acest sens,niste sugestii, va rog,
Buna ziua,
Va sfatuiesc sa invitati un reprezentant al furnoizorului la bloc, sa-i aratati ca nu exista pierderi si sa refuzati sa semnati orice asemenea hartie. Pierderile se pare ca sunt pe traseul pana la bloc.
Va puteti adresa si primariei locale cu o plangere impotriva furnizorului.
Pentru ca impunerea sa aiba temei legal ,trebuie sa existe un document legal care sa ateste pierderea ,eventual factorul generator ,cum ar fi expertiza tehnica
In conditiile in care pretentia furnizorului nu este dovedita,cand la nivelul asociatiilor nu exista pierderi sau suspiciuni de sustragere apa calda ,nu va lasati pacaliti ,nu semnati documentele propuse de furnizor
Am facut asta,dar vezi doamne cand ei apar chipurile respectivul ar oprii acea instalatie:)).Mentionez ca noi(asociatia)am facut un control si nu am gasit nimic improvizat(de fapt la noi nici nu prea s-ar justifica).Daca noi avem platite utilitatile catre ei,putem avea o problema sa ne opreasca ceva in acest sens(legal vorbesc)ca de abuzuri suntem satui,
Furnizorul de energie termica, probabil ca se confrunta cu niste pierderi de apa, dar asa cum spunea dl. avocat, in mod sigur le are pe trasee pentru care este direct raspunzator. Furnizorul incearca si el pe unde poate sa-si micsoreze paguba. Cel mai bine ar putea sa demonstreze ca in blocul dvs. sunt acele pierderi daca la punctul de masura (bransamentul blocului) apa respectiva ar fi contorizata si pe retur (acum se contorizeaza numai pe tur). In acest mod ar putea za zica: in blocul dvs. au intrat 2500 mc de apa fierbinte si au iesit numai 2400 mc, deci iata ca undeva s-au pierdut 100 mc de apa pe care trebuie sa o achitati (bine, si aici ar mai fi destule discutii).
In PT (punctul termic) de care apartineti s-ar putea sa aiba niste aparate de masura, insa nimeni nu poate garanta ca pierderea este in blocul dvs. sau pe traseu - unde pierderile sunt mai greu de depistat - dar nu imposibil, insa efortul ar fi mult mai mare.
In fine, incropiti o comisie din care sa faca parte membri ai com. ex. al asociatiei si repreyentanti ai furnizorului care sa constate, ori ca pierderile sunt in blocul dvs., ori nu sunt in blocul dvs. si incheiati discutia.