Contorul de energie termica inregistreaza si volumul de apa care trece prin el. Eu, ca specialist cu experienta intr-o unitate de furnizare a energiei termice va sfatuiesc urmatoarele :
- verificati daca aparatul este in termenul de verificare metrologica.
-daca da, cititi cateva zile aparatul, notand toate datele : energie termica, debit, timp.Ar fi bine sa cititi chiar de doua ori seara si de doua ori dimineata la interval de o ora,pentru a vedea cata apa este furnizata, fara ca locatarii sa stie acest lucru, pentru a va convinge daca sunt furturi de apa.
- in mod normal, aparatul daca este verificat si etalonat la termen este impartial. El stie ca energia este proportionala cu volumul de apa si cu diferenta de temperatura intre tur si retur. deci ar trebui sa aveti incredere in el.
- Daca diferentele de apa intre masuratorile de dimineata (cand majoritatea lipsesc)si cele de seara cand toti sunt acasa, difera substantial, inseamna ca intr-adevar sunt furturi de apa. Va asigur ca multa lume o foloseste pentru spalat rufe deoarece este o apa tratata, fara duritate, la unitatea unde am lucrat am fost nevoiti sa o coloram in albastru ca sa nu se mai fure.
In cazul in care aparatul este cu termenul de verificare depasit, aceasta este culpa doar a furnizorului, dar facturarea se poate face conform legislatiei prin asimilare a perioadei de facturare cu o alta perioada in care contorul a functionat corect.
Nu am inteles din ce cauza trebuie incheiat un proces verbal pentru confirmarea pierderilor, deoarece si daca sunt si daca nu sunt, acest lucru se inregistreaza de aparat.
- daca inregistrarile aparatului de masura sunt considerate de dv. prea mari dar nu ati identificat nici in apartamente nici subsol,nici in aval de aparat o scurgere de apa sau un furt, puteti contesta inregistrarile aparatului de masura, acesta se sigileaza, se verifica la o terta persoana si functie de rezultatul verificarii, plateste cine a gresit, adica daca este bun, plateste cine a cerut verificarea, daca nu, plateste furnizorul si reconsidera si inregistrarile lui pentru facturare.
@schdana,
Desi spuneti ca ati lucrat in sistem, nu veniti cu noutati. Noi aici am mai raspuns pe topic. Ca sa-ti dai seama daca sunt pierderi de apa fierbinte (din sistemul de incalzire) trebuie sa ai doua informatii:
- volumul de apa intrat in bloc;
- volumul de apa iesit din bloc;
Compari cele doua valori, care teoretic trebuie sa fie egale +/- clasa de precizie a aparatelor. Hilar ar fi ca in instalatie sa intre 200 mc si sa iasa 250 mc!!!
Furnizorul are un singur aparat (gigacalorimetru), montat pe TUR-ul instalatiei care face urmatoarele masuratori:
- masoara dedebitul de apa fierbinte intrat in bloc (masuratoare cu ultrasunete:
- masoara cu o termorezistenta temperatura de intrare a apei fierbinti;
- masoara cu o termorezistenta temperatura de iesire a apei dupa ce a cedat o anumita cantitate de energie termica caloriferelor si spatiilor comune;
- calculeaza acel delta t, adica diferenta dintre t intrare si t iesire;
- face integrarea, adica inmulteste volumul de apa intrat in mc cu acel delta t;
- afiseaza rezultatul in MWh;
- acel aparat mai afiseaza cate ore de functionare are, afiseaza data montarii si data curenta, precum si cateva masuratori instantanee;
- sigur ca aparatul contorizeza numai volumul de apa care a trecut din instalatia exterioara spre bloc, dar nu masoara si volumul de apa care a iesit din bloc; din acest motiv noi tot „batem la hadarag” ca daca cineva sustine ca sunt pierderi de apa fierbinte in bloc si efectiv nu se observa tevi sparte, degajare de aburi, etc), ar trebui sa monteze un al doi-lea aparat pe RETUR;
In rest ca aparatul trebuie sa fie verificat metrologic, ca trebuie sa aibe bateria electrica in termen, ca trebuie sa stea incuiat, etc. - acestea sunt masuri obligatorii pentru ca masuratorile acestuia sa fie admise, atat de furnizor, cat si de catre beneficiar, da?
Acum, cine este interesat, poate sa tina o evidenta cu toate aceste date, pentru ca la un moment dat aceste superaparate o mai „iau pe aratura” si pentru a nu fi luati de fazani, notam cam de doua ori, dar mai bine ar fi de trei ori pe luna toti acest parametri - totul corelat cu temperaturile exterioare.
Faza cu apa ”tratata” ati citit-o intr-o carte. Bine ar fi ca aceasta apa sa fie tratata, dar nu este. Apa tratata este numai cea care vine de la CET, pe circuitul primar, dar nicidecum pe circuitele secundare, unde temperatura apei nu depaseste 55-57 grade C.
Autorul topicului a si precizat ca s-au efectuat controale in apartamente, subsoluri si spatii comune si nu s-au gasit robineti, deci din acest punct de vedere sunt linistiti. Are o problema furnizorul, sa si-o rezolve!