Buna ziua,situatia mea este urmatoarea: studenta la Medicina anul 6 (ultimul an) insarcinata,In luna mai o sa nasc ,absolvirea va avea loc in iulie, sustinerea licentei in septembrie si examenul de rezidentiat in noiembrie.Am mai multe nelamuriri si va rog frumos sa ma ajutati:
1. Pot beneficia de indemnizatia pt cresterea copilului de cand o sa nasc din luna mai chiar daca in acest timp imi voi sustine si licenta si rezidentiatul?
2. Daca beneficiez pot sa il cer pe o perioada de 6 luni si din 1 ianuarie 2015 sa incep sa lucrez ca medic rezident?
3.Daca raspunsul la nr 2 este afirmativ voi primi si stimulentul de insertie pe langa salariu?
Va multumesc frumos pt rabdare.O zi buna!
1. - Veti beneficia de indemnizatie pentru C CC incepand cu data nasterii copilului deoarece nu puteti beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = srcina si lauzie = pre si postnatal).
- Nu va impiedica nimic ca in timpul CCC sa sustineti licenta si frecventati cursurile de rezidentiat.
- Importamnt este sa nu aveti venituri din salariu in acest timp sau alte venituri profesionale (din desfasurarea unei activitati).
2. - Optati pentru varianta de CCC pana la varsta de 1 an;
- Daca veti incepe sa aveti venituri profesionale inainte de a implini copiliul 1 an veti beneficia de stimulentul de insertie de 500 lei lunar pana va implini copilul 2 ani.
- De la data cand veti primi stimulentul de insertie se suspenda plata indemnizatiei pentru CCC.
3. - Stimulentul de insertie se plateste numai daca aveti venit din salariu si se cumuleaza cu acesta.
- Cand va hotarati sa solicitati stimulentul de insertie mergeti la Primarie cu dovada ca aveti salariu si completati cererea pentru stimulentul de insertie.