avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 354 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Plata unei datorii cu o creanta
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Plata unei datorii cu o creanta

Buna ziua,
Va rog sa ne raspundeti cu privire la urmatoarea speta:
Avem de incasat 30.000 de la un client si o datorie catre un furnizor de tot de 30.000.
Ce document trebuie intocmit intre cele trei parti , astfel incat clientul meu sa plateasca direct furnizorului meu?
Asteptam raspunsurile dvs cu interes.
Multumim
Cel mai recent răspuns: eurolight , utilizator 17:33, 6 Februarie 2014
Buna ziua,

In practica in asemenea situatii se intocmeste un proces verbal de compensare in trei, semnat de cele trei parti, in care se face referire la datoriile si creantele existente intre parti(document, data, sume,etc).
In baza acestui document, clientul dvs. poate face direct plata datoriei catre furnizor in contul creantei pe care o detineti asupra lui. Personal as solicita si o copie dupa documentul care atesta plata de la client, precum si o confirmare a incasarii de catre furnizor.

Numai bine
Ultima modificare: Joi, 6 Februarie 2014
CONTABIUM, Contabil
Multumesc frumos raspunsul dvs si pt. pentru promptitudine. Ne-ar fi foarte util un model pt.un astfel de proces verbal (sau cateva sugestii privind formularea continutului).

Multumiri anticipate.
Nu exista un model standardizat, dat fiind faptul ca aceste compensari in trei nu au un cadru legal sau macar logistic la care sa se raporteze.

Asa cum am precizat, pe langa informatiile legate de creanta si datoria existente, documentul de compensare poate imbraca forma unui proces verbal normal, in care in preambul sunt prezentate partile implicate, motivatia incheierii documentului si obiectul acestuia.

Se semneaza si stampileaza de catre fiecare parte si se pastreaza cate un exemplar de entitate.
Am inteles, multumesc mult.
O zi buna.
D-le Marian,
Apreciem modul dvs sintetic prin care ati tratat situatia prezentata, motiv pentru care va mai expunem o problema:
Intentionam sa cumparam de la o persoana fizica o anumita cantitate de materiale (marfuri), in scopul revinderii acestora prin societate. Ce document trebuie intocmit cu respectiva persoana pentru a le putea face intrare in gestiune (NIR)?
Pretul platit va fi pret de intrare fara TVA?
In momentul revinderii la acesta vom adauga adaos +tva?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Compensare care este nota contabila pentru inregistrarea compensarii cu o firma care este si client si furnizor in acelasi timp? Este necesar vreun formular de compensare ... (vezi toată discuția)
Achizitie materiale si refacturare clientului suciu_diana suciu_diana Buna ziua, un PFA cod CAEN 4321 - proiectare si instalatii electrice - efectueaza lucrari pentru clienti in urmatorul mod: achizitioneaza toate materialele ... (vezi toată discuția)
Produse identice, preturi diferite (ce fac in nir)? vioviod vioviod Primesc factura de marfa de la furnizor. Ii fac Nir-ul. Atunci cand vand nu respect pretul de vanzare stabilit in Nir. Ex: daca am 3buc. din produsul A, ... (vezi toată discuția)