Va salut pe toți!
Am o firmă înființată în 2007, micro neplătitoare de TVA. Din 2010 până în decembrie 2013 a avut activitatea suspendată. Acum am reactivat-o, i-am schimbat obiectul de activitate în cod CAEN 1013 - fabricarea produselor din carne. Concret, activitatea firmei va consta în:
- achiziția de materie primă, vânzătorul transportând carnea acolo unde va fi procesată;
- procesarea cărnii printr-un singur procedeu simplu, la o societate parteneră cu care eu închei contract de prestări servicii, firmă care produce 5-6 tone pe zi și are toate instalațiile, autorizațiile și avizele necesare;
- distribuirea produselor la clienții din HoReCa, folosind fie o mașină de distribuție pe care urmează să o cumpăr, fie serviciile unei firme de distribuție.
Am solicitat înregistrarea în scopuri de TVA, dar inspectorul fiscal a vizitat sediul social (un apartament) și a zis că musai trebuie și un punct de lucru unde să ne putem desfășura activitatea.
Am contactat firma parteneră, procesatoare, ca să-i rog să mă lase să îmi deschid un punct de lucru la ei. Răspunsul a fost un refuz politicos, dar cu sfatul să schimb obiectul de activitate din producție în intermediere / comercializare, citez: „Daca insa schimbati obiectul principal in comercializarea (en gros) a carnii si produselor din carne, cu obiecte de activitate secundare: procesarea si comercializarea en detail, nu veti avea nevoie de punct de lucru pentru demararea activitatii.”. Ceea ce mie mi se pare foarte plauzibil, dat fiind faptul că realmente nu produc nimic, nimeni din firmă nu atinge carnea, ea vine de la furnizor la procesator, acesta o procesează și ambalează apoi eu ori o distribui prin mijloace proprii (autovehicul frigorific autorizat) ori printr-o rețea de distribuție la clienții din HoReCa.
Deci propriu-zis nu fac producție, doar acte, contracte, plăți și încasări.
Problema majoră e că inspectorul Anaf care verifică pe teren situația firmelor care solicită înregistrarea în scopuri de TVA refuză și această modalitate (schimbarea obiectului de activitate din producție în comerț), solicitând musai punct de lucru, ceea ce mie mi se pare aberant. Sunt firme cu un computer și un fax care mișcă tiruri de marfă de-a lungul și de-a latul Europei iar eu am nevoie de un punct de lucru în care să fac ce? Să îmi deschid punct de lucru într-o fabrică doar ca să trimit de acolo mailuri și faxuri iar nu de la sediul social? Ce posibilități am? Pot face o reclamație undeva, să explic situația? Practic vor trece prin firmă câteva tone de carne, dar noi stăm la birou și nici nu atingem carnea cu un deget. Cum să fac, există alte posibilități legale?
tara formelor fara fond... sau invers:)
- puteti sa contestati decizia si sa sperati la o solutie favorabila avand in vedere argumentele logice sau,
- "produceti" conditiile cerute... de exemplu "inchiriati" un spatiu intr-un depozit cat sa va obtineti inregistrarea cu pricina!
calea logica si normala e nesanatoasa intr-o societate condusa de forme fara fond, asa ca...
spor si calm!
În adevăr, forme fără fond și fără cap... La casa de pensii suni o zi întreagă, nu răspunde absolut nimeni. La Orificiul Comerțului ești țepuit pe față, îi zici că nu vrei urgență și nu bifezi asta, dar te trezești că îți bagă urgența pe gât, 75 lei, că cică așa ar fi noile norme care nu apar nicăieri nici pe site, nici la niciun avizier. La primărie ajungi în față cu toate actele, când ți se spune că nu aceea e cererea actuală fiindcă nu au mai actualizat situl din mai 2013 și trebuie să completezi alt formular (între timp nu au avut 5 minute să pună pe site noul formular de cerere) și în plus mai trebuie ceva și de la casa de pensii, deși pe situl primăriei nu apare nimic despre așa ceva. Halal... la 7 ani după intrarea în UE.
DECI SÃ RECAPITULEZ:
Afacerea stă așa: furnizorul meu de carne o trimite la procesator, acesta o procesează după rețeta mea, o ambalează în vid și o depozitează la el până o iau eu și o distribui, fie cu duba frigorifică fie printr-un contract cu o firmă de distribuție.
Am mai avut o întrevedere azi cu procesatorul și m-a refuzat politicos încă o dată cu deschiderea la el a unui punct de lucru al meu, în schimb a zis că mă ajută cu orice fel de contract am nevoie. M-a sfătuit să schimb obiectul de activitate al firmei din producție în intermediere sau distribuție, apoi să depun din nou dosarul pt înregistrarea în scopuri de tva fără punct de lucru, deoarece pt. distribuție nu mi-ar trebui așa ceva. Practic, să fiu distribuitorul produselor lui (nu îmi va pune în mașină decât, practic, produsele pe care el le-a fabricat după rețeta mea).
Întrebările sunt: să fac așa? Ce obiect de activitate principal să declar? Ce fel de contract să fac cu procesatorul (prestări servicii, distribuție, comision, intermediere, ce altceva)? Astfel încât să nu am nevoie decât de sediu social, nu și de punct de lucru.
Nu sunt zgârcit să nu angajez o contabilă să mă lămurească; colaborez cu o firmă de contabilitate de 7 ani, dar d-na de acolo mi-a spus că durează 5 luni până obțin codul de TVA, de aceea am luat problema pe cont propriu.
Procesare in romania
dahole
Buna seara,
Ma intereseaza sa aflu parerea celor care se pricep pe urmatorul subiect :
Exista o fabrica de placi de polistiren in Romania care doreste ... (vezi toată discuția)