Buna ziua,
Am fost concediat in mod abuziv cu art.55, litera(b) -acordul partilor-.Societatea trebuia sa-mi achite drepturile salariale de la angajare si pana in momentul concedierii dar pe motiv ca nu au bani mi s-a spus ca sunt nevoiti sa intrerupa colaborarea cu mine dar nu-mi vor desface contractual de munca decat in momentul in care isi vor achita toate obligatiile fata de mine. Deoarece nu i-am crezut am facut o adresa la ITM de la care am primit un extras din registrul de evidenta al salariatilor in care apare incetarea contractului de munca conform art.55, lit.b. Am vorbit cu cei de la ITM daca nu pot sa-mi dea o copie dupa decizia de concediere si mi-au spus ca aceasta avand loc in 2012 ei nu mai primesc copie dupa decizia de concediere, ea ramanand la societate. Am deschis proces pentru anularea deciziei de concediere(practic este un fals in acte, semnatura de pe acea decizie nu este a mea, asta in cazul in care acea decizie chiar exista) si plata tuturor drepturilor salariale(nu mi-a fost achitat nici un salariu) si dupa mai multe infatisari la care angajatorul nu s-a prezentat instanta mi-a pus in vedere, mie, sa aduc decizia de concediere sau copie dupa ea cu toate ca am specificat clar ca nu am primit-o si nici nu am fost instiintat de incetarea contractului de munca. Astfel ca la ultima infatisare mi s-a dat urmatoarea solutie:În temeiul disp. Art. 155 ind. 1 Cpc: Suspendă judecarea cauzei pentru neîndeplinirea de către contestator a obligaţiilor dispuse de instanţă. Cu recurs pe toată durata suspendării. Daca fac recurs voi ajunge in aceeasi situatie.... ce alternative am?
multumesc
In baza extrasului revisal de la ITM ar fi trebuit sa faceti o plangere penala firmei respective pentru fals si uz de fals, nu sa solicitati in instanta anularea unei decizii de incetare a CIM cu acordul partilor (art 55 lit b). Fiind o incetare de comun acord, e de la sine inteles ca instanta, in lipsa unor dovezi contrare, solicita exemplarele dvs.
De asemenea puteti sesiza ITM-ul in vederea efectuarii unui control la firma.
1. Incepand cu data de 01.01.2011 nu se mai inregistreaza la inspectoratele teritoriale de munca, contracte individuale de munca si nu se mai depun acte privind executarea, modificarea, suspendarea si executarea acestora. Acestea se transmit in format electronic, n registrul general de evidenta a salariatilor, conform HG nr.500/2011, modificata si completata.
2. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
3. In acest sens, depuneti o solicitare in scris la angajator sa va comunice decizia de incetare a c.i.m.
4. Nu va ajuta cu nimic recursul , atata timp cat nu sunteti in posesia copiei decziei de incetare a c.i.m.
Multumesc pentru raspuns. Firma respectiva a depus deja cererea de incepere a procedurii de insolventa dar nu a primit inca o solutie, adica nu a intrat inca in insolventa iar firma nu o mai gasesc, nu mai sunt acolo unde au sediul, erau in chirie, in acte sediul a ramas acelasi dar fizic ei nu mai pot fi gasiti la adresa respectiva... practic nu le pot solicita nimic, ... sau cum as putea in aceste conditii sa fac aceasta solicitare(sau cel putin o dovada a faptului ca am incercat sa fac aceasta)?, sau cel mai simplu le fac plangere penala si asta e....?