avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 400 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general amenajare sediu
Discuție deschisă în Contabilitate în general

amenajare sediu

Firma platitoare de impozit pe profit, cu contract de comodat pt. spatiul in care isi desfasoara activitatea, face unele amenajari (zugravit, pus termopane, obiecte sanitare, mobila etc) in valoare de 180 mil. In contract se precizeaza ca se pot face pe propria cheltuiala lucrari de intretinere asupra spatiului si tot aici mai scrie ca la expirarea contractului se obliga sa restituie spatiul in starea in care se afla la data preluarii. Cum se contabilizeaza aceste cheltuieli?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Smart Contab Expert S.R.L. , Contabil 23:53, 16 Aprilie 2009
Cheltuielile cu amenajarile la spatiile luate in folosinta se amortizeaza pe durata contractului.
Din moment ce in contract se precizeaza ca se pot efectua pe cheltuiala proprie lucrari de intretinere,iar dvs ati ales sa efectuati si unele lucrari prin care ati adus un spor de valoare spatiului respectiv...de regula aceste cheltuieli se impart in cheltuieli necesare , utile si asa numitele cheltuieli voluptorii( cele care nu se impuneau neaparat, insa cel care le-a efectuat , a facut-o din proprie initiativa .Din punctul meu de vedere ati adus imbunatatiri substantiale, nu stiu ce suprafata are spatiul si pe ce peroiada aveti dreptul de a-l folosi , insa a-l preda in starea in care l-ati preluat, presupune a arata cel putin la fel , adica fara a-l fi deteriorat.
Codul fiscal:
Art. 24 alin. (11) Amortizarea fiscală se calculează după cum urmează:
c) pentru cheltuielile cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune de cel care a efectuat investiţia, pe perioada contractului sau pe durata normală de utilizare, după caz;

Norme Metodologice:
70^2. În aplicarea prevederilor lit. c) a alin. (11) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, amortizarea fiscală a cheltuielilor cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune, se calculează pe baza perioadei iniţiale a contractului, indiferent dacă acesta se prelungeşte ulterior, sau pe durata normală de utilizare rămasă, potrivit opţiunii contribuabilului, începând cu luna următoare finalizării investiţiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Investitii imobil in contract de comodat-rezilere contract contawest contawest Buna ziua, Va rog sa ma sfatuiti cum ar trebui sa procedez in situatia urmatoare Un cabinet de avocatura a inchiriat in contract de comodat un imobil pe o ... (vezi toată discuția)
Contract comodat bulzanv bulzanv Firma noastra a luat un credit pt achizitia unei locuinte pe persoana fizica ,Ulterior a facut contract de comodat intre firma si persoana fizica privind ... (vezi toată discuția)
Investitii la un spatiu inchiriat tatiana1 tatiana1 Buna seara, am urmatoarea situatie: La un spatiu inchiriat a fost montata tamplarie termopan , s-au efectuat lucrari de inlocuire pardoseala,inlocuire de ... (vezi toată discuția)