Buna ziua,
Va rog sa ma sfatuiti cum ar trebui sa procedez in situatia urmatoare
Un cabinet de avocatura a inchiriat in contract de comodat un imobil pe o perioada de 8 ani.Cabinetul a efectuat mai multe investitii care se amortizeaza pe durata contractului.La aceste facturi de materiale si manopera s-a dedus tva.
Acum dupa 5 ani se doreste rezilierea contractului si toata valoarea investitiei se cedeaza proprietarului.
Factura se emite la valoarea totala a investitiei sau la valoarea ramasa?
Cum trebuie inregistrata in contabilitatea pfa aceasta factura?Dar valoarea ramasa neamortizata este cheltuiala deductibila?
Va multumesc,
Buna ziua
Conform art 24 alin 3 Cod Fiscal
(3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investiţiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de închiriere, concesiune, locaţie de gestiune, asociere în participaţiune şi altele asemenea;
art 24 alin 11
(11) Amortizarea fiscală se calculează după cum urmează:
c) pentru cheltuielile cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune de cel care a efectuat investiţia, pe perioada contractului sau pe durata normală de utilizare, după caz;
Asa cum rezulta din cele doua articole investitia pe care ati facut-o la cabinetul luat in comodat poate fi considerat un mijloc fix amortizabil, ca urmare ati putea calcula amortizare contabila,dar nu se incadreaza la amortizarea fiscala unde se precizeaza ca numai investitiile facute la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune pot fi amortizate fiscal(contracte care nu sunt cu titlu gratuit).
Ca urmare valoarea ramasa fiscala este intreaga valoare ,valoare la care trebuie facturata cladirea la rezilierea contractului.
Amenajare sediu
CVASI
Firma platitoare de impozit pe profit, cu contract de comodat pt. spatiul in care isi desfasoara activitatea, face unele amenajari (zugravit, pus termopane, ... (vezi toată discuția)