in urma cu 4 ani , cand practicam taximetria , mi-a fost suspendat permisul pentru cumul de puncte . Am mai condus insa si mi s-au intocmit 2 dosare penale pentru circulatie fara permis .
Primul dosar s-a finalizat acum 2 ani , in instanta , cand am primit o amenda de 3000 ron , iar al doilea , dupa 6 luni de la primul , cand am primit 6 luni cu suspendare sub supraveghere.
De la al doilea proces am primit sentinta , si o hartie cu cheltuielile de judecata , contul unde sa le platesc si data pana la care trebuie sa fac plata - ceea ce am si facut .
De la primul proces , cel cu amenda , nu am primit nimic , am aflat solutia de pe internet . Din pacate nu am reusit sa strang banii de amenda nici pana acum , pentru ca lucrez ca vanzator , cu un salariu foarte mic , si am si 2 copii minori.
Intrebarea mea este ce pot pati daca nu am achitat amenda ? Au trecut aproape 2 ani , e posibil sa fi "uitat" de mine ? M-as duce sa ma interesez , dar mi-e teama ca le aduc aminte ...
In teorie, amenda penala neexecutata se transforma in zile de inchisoare. Amenda penala este calculata ca nr de zile amenda care se convertesc in nr de zile inchisoare.
Tot in teorie daca neplata amenzi este din cauze neinputabile - gen nu a-ti avut nici un venit in aceasta perioda - amenda se poate converti in zile munca in folosul comunitatii.
Avea-ti deasemenea dreptul sa cereti esalonarea plati amenzi
Prescriptia executarii pt amenzile penale este de 3 ani de la momentul in care sentinta este definitiva si irevocabila. Daca in decurs de 3 ani nu se demareaza nici o procedura in teorie a-ti scapat, dar pana la 3 ani mai este si exista posibilitatea sa va treziti cu o minune in ultima luna.