Buna ziua,
Problema mea e cam asa: In data de 5.12.2008 am facut o cerere de intectare a contractului COSMOTE, care conform contractului este dusa la indeplinire in decurs de 30 de zile. Dupa aproximativ 2 luni de zile, vazand ca contractul nu a incetat, am mers din nou la dealear-ul COSMOTE unde am facut cererea nedumerit de ce se intampla, deoarece facturile continuau sa vina.
Ei mi-au zis ca cererea nu a fost "receptionata" (sau trimisa), dar ca o trimit pe loc din nou, acea data fiind 17.02.2009. Crezand ca problema a fost remediata dupa 1 saptamana, mi-a venit inca o factura in care erau si celelalte care nu le platisem anterior. La intrebare "Cine plateste facturile emise?" mi s-a raspuns ca eu, caci ei (dealer-ul COSMOTE) nu au nici o vina in privinta asta, desi unul din operatorii de la Relatii cu clientii mi-a confirmat ca cererea era incompleta si neacceptata de catre ei. De inteles am inteles ca mai trebuie sa platesc inca o luna (cele 30 de zile stipulate in contract) dar de ce ma obliga sa le platesc si celelalte doua ? Cei de la COSMOTE au zis ca imi recunosc cererea de pe 5.12.2008 valabila si nu cea din 17.02.2009, dar din cauza ca am vorbit la telefon (fara a face costuri suplimentare) trebuie sa le platesc facturile respective, altfel am fost amenintat cu recuperatori, programul PREVENTEL si penalizari de 0.5%/zi de intarziere. Dar in contract nu se mentioneaza ca de la data cererii de incetare a contractului SA NU SE MAI EFECTUEZE NICI O CONVORBIRE! Parerea mea e ca dupa cele 30 de zile, se plateste in plus convorbirile efectuate, ne strangeam mana si la revedere.
In concluzie greseala de netrimitere a cererii a fost a subcontractantilor lor, mi recunosc prima cerere de reziliere, dar din cauza ca am mai vorbit la telefon sunt obligat sa platesc. Dar vina lor ca au prelungit o cerere de reziliere cu 2 luni jumatate unde e ?!
Acum intrebarea mea este: Au un temei legal in ceea ce fac? Au dreptul sa ma santajeze ca "ati efectuat convorbiri si ati verificat minutele, asadar trebuie sa platiti" ? Ei motiveaza prin asta, dar nu scrie in contract nici ca trebuie sa primesc mesaj de confirmare cand trec pe cartela (optiune pe care am ales-o), nici ca din momentul in care depun cererea de reziliere nu am voie sa mai vorbesc la telefon si in plus, pe cererea de incetare a contractului mai scrie "Cartela COSMOTE va avea un credit initial de 1 euro, cu perioada de valabilitate de 1 luna"
Stimate domn, in mod normal cererea nu se dpune la dealer ci la compania de telefonie cu care ati incheiat contractul. Ei sunt cei care v-au fixat clauzele si cei care , alaturi de dvs , tr sa le respecte. In mod legal trebuie sa platiti ce ati consumat , pentru ca este fara echivoc ca ati utilizat (fara drept...daca cererea este valabila din 05.12.2008) un serviciu. Va sfatuiesc sa va platiti facturile pana primiti confirmarea de reziliere , pentru a nu plati penalitatile stipulate in contract pana la data platii efective. Va sfatuiesc ca, peviitor, cand doriti sa reziliati un contract, trimiteti cererea la partea cu care ati contractat, prin posta cu confirmare de primire. Mult succes.
Cererea de reziliere a fost facuta in magazinul in care am incheiat contractul cu 2 ani si ceva in urma. Chestia e ca din vina lor nu mi-au reziliat la timp, asa ca nu vad de ce am utilizat fara drept daca ei nu si-au indeplinit obligatiile si nu au fost in stare sa rezilieze un contract, in plus ei eram de acord sa imi taie abonamentul din data in care am depus cererea dar nu se putea chipurile.
Oricum multumesc pentru raspuns :)