Citat din legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora:
Art. 11
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
1) Pentru punctul "c", la ce inconveniente anume, relativ mai specific, spuneti ca s-ar referi alineatul respectiv? Ar putea fii de orice naturi, maniere etc?
De exemplu, daca, din considerente obiective, nu as mai avea ce face cu produsul reparat sau/si returnat (in functie de caz), asta s-ar considera un "inconvenient", ziceti?
2) De asemenea, in cazurile in care cumparatorului nu i s-ar fii reparat produsul, iar cel inlocuit ar fii fost refuzat (primit inapoi in service), asta s-ar lua in considerare, legal, ca si caz rezolvat, avand in vedere ca produsul inlocuitor a fost refuzat si predat sediului, fara a se lua in posesie, si fara a se semna vreun act de iesire din service (nici pentru primul produs, nici pentru cel inlocuitor)?
3) Avand in vedere ca nici unul din produse nu s-a returnat catre cumparator (in ideile ca metodele reparatorii au fost refuzate), ar fii legal ca ei sa treaca pe hartie/site etc, ca starea produsului initial a fost "returnat catre client"?
4) In prezenta unor dovezi (inregistrare a convorbirii) care sa ateste ca reprezentantii au afirmat, si citez "inlocuirea nu se face cu acordul clientului", asta ar presupune "evidence" impotriva lor, ca sa ma exprim asa?
Legea 449
dryw3r
va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)