La ce se uita inspectorii ANPC
- Denumirea, preturile si orarul de functionare la vedere: ca regula generala, orice operator economic are obligatia sa afiseze in mod vizibil denumirea unitatii si codul unic de inregistrare la Registrul Comertului din care reies activitatile pentru care este autorizat sa functioneze. De asemenea, operatorul economic este obligat si la afisarea si respectarea orarului de functionare, precum si a preturilor si tarifelor
- Datele de contact ale ANPC, la vedere: Telefonul Consumatorului: 0800 080 999, urmat de mentiunea „linie telefonica cu apelare gratuita din reteaua Romtelecom”, precum si datele de contact ale comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor insotite de adresa site-ului ANPC (www.anpc.gov.ro) trebuie afisate in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare.
- Produsele din magazin nu trebuie sa reprezinte un pericol pentru sanatatea sau securitatea consumatorilor. In plus, orice produs trebuie sa fie insotit de documentele legale de provenienta, precum si de documentele de angajare a raspunderii producatorului/importatorului referitoare la calitatea si securitatea acestuia.
- Etichetarea corecta a produselor: indiferent de produsul pe care este aplicata, eticheta trebuie sa fie scrisa sau tradusa in limba romana, trebuie sa contina informatii complete si corecte despre toate caracteristicile produsului, cu un scris lizibil si usor de inteles, si sa cuprinda toate mentiunile si avertizarile prevazute de lege (de exemplu: „A se consuma de preferinta inainte de ... ”, „A nu se lasa la indemana copiilor” ).
- Cantarul setat corect
[ link extern ]