avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 627 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs inlocuit - garantie neactualizata
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs inlocuit - garantie neactualizata

Buna ziua,

O sa incerc sa fiu cat mai succint...

Pe data de 24 nov. 2013 am achizitionat, achitand cu cash, un smartphone, dintr-un anumit magazin din Galati (vad deasupra un avertisment cum ca n-am voie sa mentionez numele persoanelor juridice implicate - ok, no problem).

Pe data de 30 nov. 2013 am revenit cu el la magazinul de unde l-am cumparat, pentru a fi introdus in service, din cauza unor defecte majore ale display-ului ce impedicau folosirea acestuia.

In data de 10 dec. 2013, am ridicat telefonul reparat de la magazin ("inlocuit ansamblu diplay" scria pe hartia venita de la service).

Pe 19 ian. 2014 am revenit cu telefonul la magazin, pentru a fi iar bagat in service. Picase din nou display-ul, la fel ca prima data. Iar pe langa asta, acum mai aveam si inca alte TREI probleme cu el: GPS nefunctional, butoanele laterale de control volum erau si ele nefunctionale iar microfonul nu capta mai nimic - trebuia efectiv sa tip in telefon ca sa ma auda persoana de la celalalt capat.

Pe 5 feb. 2014 sunt chemat la magazin sa-mi ridic telefonul. Il inspectez, constat ca inlocuisera iar display-ul, insa IGNORASERA complet celelalte trei defecte semnalate de mine - nici un fel de pomeneala despre ele pe hartia venita de la service, zicea doar "inlocuit ansamblu diplay" - era aproape o copie xerox a primei fise de reparatie, difereau doar datele calendaristice. #-o X-(

Ca o paranteza, eu, intre timp, am luat legatura prin email si telefon cu firma producatoare a telefonului (firma e romaneasca, cu sediul in Bucuresti). Am convenit cu acestia ca in cazul in care, dupa ce primesc telefonul din service, mai am probleme cu acesta, sa-l trimit prin curierat la sediul lor central din Capitala.

Revenind la data de 5 feb. a.c., si stiind cele convenite cu firma producatoare, am refuzat PE LOC acceptarea telefonului si am intocmit un al treilea proces verbal de trimitere a acestuia in service, de data aceasta catre cel mentionat de catre firma producatoare. Am cerut in scris si intr-un mod cat se poate de explicit inlocuirea completa a telefonului cu altul de acelasi model dar functional 100%. De expedierea telefonului prin curierat s-a ocupat magazinul in colaborare cu producatorul.

Pe data de 17 feb. 2014 am fost rechemat in magazin pentru ca-mi venise telefonul. Primisem intre timp prin email (si dupa ceva insistente si formulari ceva mai apasate din partea mea) confirmare din partea producatorului ca telefonul mi-a fost schimbat cu un altul. In magazin am verificat IMEI-urile (are doua pentru ca e dual-sim) si intr-adevar erau diferite fata de cele initiale. Am controlat sa vad daca mai sunt prezente si celelalte probleme si am fost multumit sa constat ca acesta nu mai suferea de niciunul din cele patru defecte mentionate mai sus.

Surpriza pentru mine s-a produs cand eram gata sa ies din magazin. M-am uitat ceva mai atent pe certificatul de garantie cu care venise noul telefon si am vazut ca pe acesta era trecuta data originala de achizitie a primului telefon (cel cu probleme) si anume, 24/11/2013. M-am uitat si pe verso - niciun fel de mentiune legata de faptul ca eu in aproape 3 luni de zile am stat cu el mai mult prin service. Era ca si cum totul s-a sters cu buretele. De pe certificatul de garantie pe care-l am acum se intelege ca eu am cumparat respectivul telefon pe 24 nov. 2013 si ca de atunci si pana in prezent nici usturoi n-am mancat, nici gura nu-mi miroase (a fost Craciunul intre timp, asta e :)) ). Mie unul mi s-a parut cel putin bizara treaba asta asa ca am intrebat-o pe doamna de la magazin care-i faza. Mi-a zis ca termenul de garantie se prelungeste doar atunci cand se repara. Cand se inlocuieste produsul defect cu unul nou, cica se considera garantia de la data achizitiei. Whaaaaaat !??? :O Neavand atunci argumentele legale la mine, n-am avut cu ce s-o combat (diavolul de pe umar imi tot soptea in ureche s-o pocnesc; am rezistat tentatiei, desi ma gadila limba sa fac oleaca de scandal dupa cele indurate). Am respirat adanc, am dat "Buna ziua" si-am plecat. Macar acum imi mergea telefonu' :justcuz:. Sa vedem acum pentru cat timp...

Ma adresez acum dumneavoastra: cum e corect? Eu am citit prin diverse locuri, urmatoarele:

"Orice produs inlocuit in perioada de garantie beneficiaza de un nou termen de garantie egal cu cel initial!" ([ link extern ] /)

"Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie, care curge de la data preschimbării produsului." ([ link extern ] )

Daca aceste afirmatii sunt adevarate, imi puteti spune va rog Legea, articolul si aliniatele unde sunt trecute aceste prevederi? Pentru ca nu veau sa las lucrurile asa! Vreau sa ma "inarmez" si sa continui "lupta" pana cand toate partile implicate vor intelege sa respecte legile in vigoare!

Am esuat in tentativa mea de a fi concis, dar, daca ati ajuns pana aici cu cititul, eu va foarte multumesc!

Sa auzim numai de bine!
Gabi
Cel mai recent răspuns: Gabi-M , utilizator 20:15, 19 Februarie 2014
ati avut un telefon, care v-a fost schimbat in baza garantiei acordate de vanzator. astfel, bunul nou (telefonul) vine sa il inlocuiasca pe cel defect. asadar, il inlocuieste si in ceea ce priveste certificatul de garantie. nu vi se va emite un nou certificat, pentru telefonul astfel obtinut.
Multumesc pentru raspunsul prompt!

Bun, si timpul cat primul telefon a stat prin service? Se sterge pur si simplu cu buretele? Nu mai conteaza? E vina mea ca a fost nevoie de 3 vizite la service? Nu mi se pare corect!
Ceea ce incerc sa spun este ca atat timp cat primul telefon a stat prin service-uri, eu nu m-am putut folosi de acel produs pe care l-am cumparat cu banii jos si nu mi se pare corect ca acele saptamani, cand n-am avut nici telefonul, nici banii, sa fie pur si simplu date uitarii.

Insa, ceea ce mi se pare mie corect nu coincide neaparat si cu ceea ce este legal. De aceea am apelat la acest forum, in speranta gasirii unui raspuns oarecum juridic, bazat pe articole de lege.

Multumesc.

Gabi-M a scris:

Multumesc pentru raspunsul prompt!

Bun, si timpul cat primul telefon a stat prin service? Se sterge pur si simplu cu buretele? Nu mai conteaza? E vina mea ca a fost nevoie de 3 vizite la service? Nu mi se pare corect!


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuirea produsului trimis in garantie nmq nmq Am achizitionat o tableta de la un magazin x. Am primit acest produs nefunctional (dead on arrival). Greseala mea este ca am trimis acest produs in service si ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Termeni legali de garantie Robby_ Robby_ Buna ziua ! Am lasat la Flanco un telefon pentru a fi trimis in service pentru o problem de garantie. Telefonul a fost trimis inapoi(a fost inlocuit in ... (vezi toată discuția)