Nu stiu daca am postat interbarea pe forumul corect. Totusi imi puteti spune si mie cu ce se ocupa juristul intr-o firma? Am avut probleme cu un concediu medical si juristul firmei a spus ca obligatia lui nu este de a informa personalul firmei cu privire la legislatia in vigoare, eu fiind obligata a cunoste legile care se emit de catre guvern. Sarcina lui este doar de a se asigura ca firma(administratia), respecta legile, nu personalul angajat, iar el nu ne acorda consultanta juridica. Daca eu doresc informatii cu privire la o lege care are legatura cu contractul meu sau cu dreptul meu de angajat sa imi angajez un consultant juridic personal. De asemenea, el nu lucreaza in firma pe baza un ei fise de post, ci numai conform Codului juristului. Ma puteti lamuri si pe mine,va rog?
juristul este angajat in firma cu contract de munca si carte de munca , la fel ca oricare angajat., nu pe baza unei conventii de prestari servicii. La orice problema pe care o punem departamentului de personal /resurse umane, raspunde el si nu o persoana din departamentul de resurse umane. Eu nu i-am cerut consultanta personala, dar cred ca orice decizie a firmei trebuie sa fie adusa la cunostinta personalului acelei firme, nu sa se dea o decizie de care sa stie numai administratia si apoi personalul sa fie sanctionat sau blamat conform celei decizii de care nu avea cum sa stie, sau acvea decizie sa fie considerata secret de serviciu. Noi nu avem acces la dosarele administratiei si nu suntem in biroul cu ei de fata la discutiile lor. Daca adminstratie fimei da o norma interna, de ex., la acordarea orelor libere, si aceasta norma nu este inscrisa in regulamentul intern si nu este comunicata personalului amgajat, cum poate sti angajatul acester lucruri. Chiar ca nu inteleg......Daca as solicita o consultatie personala cu privire la orice act normativ emias in Romania de care as avea nevoie in afara orelor de seviciu normal, ar fi indreptatit sa imi ceara cait considera el ca merita conform competentei sale...