avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 928 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Reclamatie contraventie
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Reclamatie contraventie

Buna ziua.

Am trecut printr-o situatia care mi-a dat mult de gandit. Desi sunt sofer si inteleg cum se circula in Ro totusi cand e vorba de viata si moarte nu pot sa accept totul.
Am incercat sa trec pe o trecere de pietoni, m-am asigurat, la 15-20m se apropia o masina, am vazut soferul ca era atent la drum am facut un pas pe trecere si .. soferul nu a schitat nici ce-a mai mica intentie sa opreasca .. nici nu a incetinit .. abia cand a realizat ca se poate intampla o tragedie (nu pt el) a tras de volan si a trecut pe cealalta banda cu scartait de roti. Am realizat cat de usor poti suferi din cauza unor inconstienti.

In fine, pe trotuar erau niste persoane care au observat scena cu tot cu manevra soferului si .. bine inteles ca au vociferat. Am comentat impreuna cu ei pret de cateva secunde si intamplarea a facut ca in comentariu lui una din persoane a mentionat nr de inmatriculare al masinii.

Intrebare: daca fac o plangere la politie pt neacordare de prioritate la trecerea pt pietoni, plangere sustinuta si cu martori la eveniment, politia poate lua masurile legale pt sanctionarea soferului?
Cel mai recent răspuns: raduhanta , utilizator 15:06, 26 Februarie 2014
Domnule Tonyde. Daca tot spuneti ca sunteti sofer, haideti sa va dau cateva cifre.

O masina condusa cu viteza maxima regulamentara de 50km/h in localitati, parcurge cei 20 metri specificati de dvs in 1.22 SECUNDE. Daca presupunem ca circula cu o viteza de 40 km/h, distanta este parcursa in 1.8 secunde. La 30 km/h in 2.4 secunde.

Acum.. din punctul dumneavoastra de vedere (ca sofer), 2.4 secunde sunt suficiente pentru a opri masina in conditii de siguranta? Nu are rost sa intram in detalii in ceea ce priveste distanta de franare.
NU. Contraventia trebuie constatata de catre organ (de la politia rutiera).

P.S. O fi cazut si omul (soferul) pe ganduri, o fi avut problemele lui, or fi venit bancile sa il execute, hai sa nu mai fim asa de asprii, bine ca nu a patit nimeni nimic. In plus, pietonul ar trebui sa se asigure si sa nu se angajeze in traversare decat daca nu se aproprie autovehicule. Era prea mult pt dvs. daca mai stateati 5 secunde pe trotuar si asteptati sa treaca auto care era (din spusele dvs.) la 15 metri?? Hai sa fim oameni ...
Ma mir cat de permisivi sunt roamnii cu niste inconstienti. Cat de permisivi sunt cu situatii foarte daunatoare societatii. Dar sunt permisivi doar cand NU ii priveste ..cand pe trecerea de pietoni nu era copilul sau sotia/mama ..

@raduhanta .. daca sunteti atat de bun la cifre poate ar tb sa luati in considerare si alte numere. Respectiv: la o anumita distanta exista presemnalizare Trecere pietoni; cam de la ce distanta un sofer responsabil vede indicatorul Trecere pietoni?? pietonul nu a aparut in ecuatia dv asa din senin. Eram in mers de pe banda 3 spre banda 1. Ce dioptrii tb sa ai sa nu vezi un pieton in plina zi, pe mijlocul strazii?? Cati oameni trebuie sa sufere accidente de masina sau ce membu al familiei d-voastra ar tb sa sufere asa ceva pt a va lasa de astfel de calcule (corecte de altfel ,dar fara legatura cu intrebarea de pe forum).
Intradevar, raspunsul meu nu are legatura cu intrebarea dvs. Eu am vrut sa accentuez ca (si poate nu e cazul dvs) de foarte multe ori, pietonii trec strada , pe trecerea de pietoni, fara sa se asigure. Multi traiesc cu impresia ca daca e trecere de pietoni, soferii trebuie sa faca pe dracu`n patru sa opreasca. Cifrele de mai sus va arata ca nu e chiar usor sa opresti in situatii de urgenta. Sunt si sofer si pieton. Va spun sincer ca niciodata, dar NICIODATA nu traversez un drum circulat intens pana masina nu opreste. Prefer sa stau 10-15 secunde in plus, decat sa risc sa fiu lovit.

Traim intr-o tara in care nivelul de stress este unul foarte ridicat. Tind sa cred ca cel putin 50% din soferi conduc din reflex, din "inertie", gandul lor in fiind la problemele de zi cu zi. O clipa de neatentie si se ajunge la o tragedie. Si atunci de ce sa risc?

Pana la urma sanatatea este cea mai importanta!

Din punctul meu de vedere, fiecare trecere de pietoni ar trebui sa aiba semafor actionat la buton de catre pietoni. Cat timp nimeni nu apasa butonul, semaforul este verde pentru masini. Cand butonul este apasat, dupa un timp presatabilit, semaforul se face verde pentru pietoni.

Trebuiesc facute campanii pentru responsabilizarea pietonilor, pentru ca pana la urma, ei ajung cu picioarele rupte in urma unui accident, nu soferul.

PS: uitati si articolul de lege care reglementeaza traversarea drumului de catre pietoni:

OUG 195/2002, actualizat la 19.01.2013 Capitolul V, sectiunea 3, art. 72:

(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Sursa: [ link extern ] /
Ultima modificare: Miercuri, 26 Februarie 2014
raduhanta, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sunt in contradictie cu organul de cercetare cu privire la 2 ... GEO GEO GEO GEO GEO GEO Sunt in contradictie cu organul de cercetare cu privire la 2 articole din codul rutier ( oug 195/2002) ; 1- \'\'ART 72 (3) Traversarea ... (vezi toată discuția)
Interpretarea unui text din codul rutier lucien14 lucien14 Va salut si vin cu o rugaminte: ne trebuie un \"traducator autorizat\" care sa ne lamureasca putin in legatura cu traversarea pietonilor! Ce vrea sa spuna ... (vezi toată discuția)
Proba video pentru suspendarea permisului pantera04 pantera04 Buna ziua, Mi-a fost suspendat permisul pentru ca n-am acordat prioritate unui pieton. Lucrul acesta s-a intamplat pe un drum cu doua benzi pe sens, plus ... (vezi toată discuția)