Intradevar, raspunsul meu nu are legatura cu intrebarea dvs. Eu am vrut sa accentuez ca (si poate nu e cazul dvs) de foarte multe ori, pietonii trec strada , pe trecerea de pietoni, fara sa se asigure. Multi traiesc cu impresia ca daca e trecere de pietoni, soferii trebuie sa faca pe dracu`n patru sa opreasca. Cifrele de mai sus va arata ca nu e chiar usor sa opresti in situatii de urgenta. Sunt si sofer si pieton. Va spun sincer ca niciodata, dar NICIODATA nu traversez un drum circulat intens pana masina nu opreste. Prefer sa stau 10-15 secunde in plus, decat sa risc sa fiu lovit.
Traim intr-o tara in care nivelul de stress este unul foarte ridicat. Tind sa cred ca cel putin 50% din soferi conduc din reflex, din "inertie", gandul lor in fiind la problemele de zi cu zi. O clipa de neatentie si se ajunge la o tragedie. Si atunci de ce sa risc?
Pana la urma sanatatea este cea mai importanta!
Din punctul meu de vedere, fiecare trecere de pietoni ar trebui sa aiba semafor actionat la buton de catre pietoni. Cat timp nimeni nu apasa butonul, semaforul este verde pentru masini. Cand butonul este apasat, dupa un timp presatabilit, semaforul se face verde pentru pietoni.
Trebuiesc facute campanii pentru responsabilizarea pietonilor, pentru ca pana la urma, ei ajung cu picioarele rupte in urma unui accident, nu soferul.
PS: uitati si articolul de lege care reglementeaza traversarea drumului de catre pietoni:
OUG 195/2002, actualizat la 19.01.2013 Capitolul V, sectiunea 3, art. 72:
(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii,
numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.
Sursa:
[ link extern ] /