avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Completare date privind ,,Modificarea citirilor la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Completare date privind ,,Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura"

Va rog, din nou sa ma ajutati cu prvire la problema sesizata mai demult referitoare la modificarea citirilor la repartitoarele de caldura, pentru ca am primit noi date.
Modificarea a fost facuta de administratoarea asociatiei de proprietari, fara sa fim instiintati si fara ca aceasta sa fi venit sa constate ,,defectiunea"aparuta la repartitorul instalat pe corpul de incalzire din bucatarie.
In urma numeroaselor sesizari facute acelor institutii care am considerat ca ma pot ajuta, firma mi-a dat in sfarsit un raspuns si anume: ''Repartitorul nu este un A.M.C. In momentul in care pe display apare F-7, C-1 sau nimic, repartitorul se considera defect. si trebuie schimbat. Deoarece deficientele au fost constatate de administratorul asociatiei, regularizarile se fac numai prin adresa de la asociatie. In cazul in care proprietarul refuza inlocuirea repartitorului defect se aplica prevederile alin. 3 lit. e din Ordinul ANRSC 343/2010".
In concluzie, repartitorul meu nu poate fi considerat defect atata timp cat pe display nu apar aceste date si nu este ,,mort".
Nimeni nu a venit sa citeasca si macar sa verifice cele ce am spus. Consumul era ,,0", pentru ca asa am declarat si stiam de mult ca probabil la robinetul termostat sunt depuneri de piatra. Chiar daca l-am porni, caloriferul ne se poate incalzi, probabil din cauza acestui aspect. Si pentru asta imi trebuie expert ? Chiar nu se poate constata ca depunerile nu sunt de azi de ieri, ci sunt de ani de zile, timp in care noi nu am pornit robinetul termostat ?
Statul ,,a uitat" sa prevada obligativitatea unui serviciu de mentenanta pentru repartitoarele de caldura ? La noi in tara nu exista persoane autorizate sa efectueze citirea bateriei repartitorului, mai ales ca perioada de postgarantie pentru aceasta este de 10 ani ? Nu este o incalcare a drepturilor cetatenilor ?
Referitor la debransarea caloriferului, am aflat de la Radet ca singura posibilitate este debransarea totala sau sigilarea robinetului termostat. In cazul meu, solicitarea sigilarii robinetului termostat se poate face pe baza unui protocol semnat de presedintele de asociatie, proprietarul si cineva de la Radet. De ce acest lucru nu este agreat de administratoare? Chiar se poate interzice acest lucru in vreo hotarare a Consiliului de administratie ? Nu pot sa cred ca au facut acest lucru, este in defavoarea locatarilor. Singura care a venit sa verifice repartitoarele a fost presedinta de asociatie, in perioada de resetare a lor. De atunci nimeni desi am sesizat ulterior acest aspect si biroului de sprijin al locatarilor. Aceasta acum da din colt in colt si spune ba ca toate erau 0, ba ca cel din bucatarie ar fi fost defect. In mod normal nu ar fi trebuit sa fim instiintati in mod legal (exista avizier) ? si atunci nu am fi fost nevoiti sa platim niste servicii de care nu am beneficiat. Am vreo sansa, in acest caz, sa merg pana in instanta cu asociatia de proprietari si sa castig procesul ?
Cu multumiri si astept orice ajutor sau sfat,
Aceeasi.
Cel mai recent răspuns: sesa10 , utilizator 09:53, 28 Iulie 2014
Nu complic nimic. Nimeni nu poate demonstra ca acest repartitor este defect, pentru ca pe afisaj apar cifre care nu se pot identifica in totalitate. In plus, perioada de post garantie pentru bateria acestui repartitor mai este in vigoare si respectiva firma a mentionat in Certificatul de Calitate si Garantie ca poate asigura functionalitatea lor contra cost, dar a imputernicit o alta firma doar cu montajul repartitoarelor. Nu credeti ca ar fi fost mai simplu sa se intocmeasca un simplu Proces Verbal de constatare a defectiunii si astfel sa hotarasc daca imi cumpar sau nu un repartitor nou ? Binenteles ca am anuntat si firma de repartitoare si administratia asociatiei de proprietari precum si alte institutii dar nimeni nu s-a inghesuit sa vina sa constate aceasta ,,defectiune".
PUR SI SIMPLU, NU SE POATE FACE DOVADA CA ACEL REPARTITOR ESTE DEFECT.
Va rog frumos, cand un repartitor de costuri se considera defect? Puteti sa-mi spuneti? In ce lege se specifica clar ca in cazul in care nu se poate constata acest aspect, mie nu mi se poate lua in calcul si posibilitatea colmatarii robinetului termostat, a coloanei comune, de exemplu ? Mentionez ca al meu este tipul acela mai vechi, care nu se poate citi decat vizual.
Astept cu mare nerabdare orice raspuns care ma poate ajuta,
Aceeasi.
Am uitat sa mentionez ca in perioada de resetare a repartitoarelor, indexul pentru acest calorifer a fost ,,0", a fost presedinta de asociatie si a constatat acest aspect pe fisa de citire, iar acum apar jumatati de cifre ca si cum bateria s-ar fi uzat (cam ca la un calculator de birou sau un cantar electronic daca vreti, la care bateria s-a uzat, dar inca mai apar pe monitor niste afisaje neidentificabile.
Inca o data multumesc si astept raspuns,
Aceeasi.
V-am scris mai sus.
Un repartitor este defect atunci cand nu se poate citi indexul. Pe ecranul lui alterneaza trei indecsi si data resetarii. Daca acestea nu apar, repartitorul este defect.
Buna ziua,

Bunul simt ma face sa va cred pe cuvant, numai ca suntem totusi in mileniul III, secolul 21, si aceste date trebuie sa se regaseasca undeva ca de exemplu: specificatie tehnica, normativ sau standard ( dupa caz), fisa tehnica de produs, Certificat de Calitate si Garantie, Conventie, sau orice document valabil in tara noastra.
Daca puteti intr-adevar sa ma ajutati in acest sens, atunci nu are rost sa dau in judecata administratia Asociatiei de Proprietari, chiar daca a facut un abuz si nu m-a instiintat de aceste modificari.
Acest aspect, atat de simplu nu a putut sa mi-l ofere nimeni pana acum si de aici au decurs toate neplacerile noastre. In acest fel nu voi mai fi nevoita sa pierd timp si bani inutIL.

Deci, clar, sa stie tot poporul, va rog din suflet sa ma lamuriti de unde ati luat aceste date.

Nu pot insa sa trec cu vederea faptul ca se mentioneaza in Certificatul de Calitate si Garantie al repartitorului o perioada de de 10 ani post garantie pentru baterie. Ce rost mai are acest aspect in tara noastra daca oricum nu exista un service care sa constate uzura si care sa o poata schimba. In ce document se specifica care sunt semnalele ca bateria este uzata ?
Nici un producator nu poate garanta calitate absoluta, orice obiect creat de om se poate defecta la un moment dat. Aceasta dovedeste inca o data ca acest popor a inghitit cu prea mare usurinta introducerea pe piata a acestor repartitoare. Nimeni nu ne-a obligat, ne meritam soarta !!!

Multumesc si astept cu nerabdare un raspuns,
Aceeasi.
Daca puteti sa puneti intrebarea, in 2-3 randuri, va garantez ca o citesc si-apoi incerc sa gasesc raspunsul la aceasta. Care este intrebarea?

Alte discuții în legătură

Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Revin cu rugamintea de a ma ajuta din nou si de a-mi raspunde la intrebarile referitoare la ,,Modificarile citirilor efectuate de administratia asociatiei ... (vezi toată discuția)
Sesizare abuz privind modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Va rog sa-mi acordati sprijinul pentru solutionarea acestui caz si anume: Mi s-a modificat din luna decembrie si pana in prezent, fara sa fiu anuntata, ... (vezi toată discuția)
Alte solutii legale pentru a nu mai plati un nou repartitor montat pe un calorifer care este oprit de la robinetul termostat sesa10 sesa10 Va rog, care sunt alternativele legale in cazul defectarii unui repartitor, pentru a nu mai fi nevoita sa platesc un seviciu de care nu am beneficiat ? Suma ... (vezi toată discuția)