avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 962 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Unde reclam administratorul blocului?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Unde reclam administratorul blocului?

Buna ziua,

de un aproximativ jumatate de an mi-am schimbat domiciliul. Momentan locuiesc in chirie (fara vreun contract notarial). La inceput nu am luat in seama foarte mult cheltuielile lunare la bloc, pana cand am observat ca acestea cresteau de la o luna la alta nejustificat, raprotat la citirile pe care le ofeream administratorului. Asa ca, incepand din luna octombrie am inceput sa imi tin si eu evidenta la citirile pe care le dadeam. Asa am ajuns sa observ ca in noiembrie, in loc de 2 metri cubi la apa calda mi-au fost atribuiti 5 metri cubi (metrul cub costand 25 de lei). Am fost la doamna administrator sa ii cer explicatii si a inceput sa tipe la mine ca ia a trecut ce i-am dat eu, si ca eu am gresit sau cei carora transmite citirile pentru a se face calculele. Am rugat-o sa imi arate biletul pe care i-l dadusem eu si foile pe care le-a transmis firmei respective pentru a le confrunta. Asa am observat ca in loc de ce dadusem eu, dansa trecuse cu 3 metri cubi mai mult (si la apa calda si la rece) si atunci a lasat-o moale si a zis ca nu isi explica cum s-a putut intampla asa ceva. Am fost intelegatoare spunand ca luna viitoare imi va scadea metri cubi pusi in plus. Luna viitoare mi i-a scazut, insa de data aceasta metrul cub costa doar 15 lei - deci eu am pierdut 10 lei la metrul cub pus in plus. Am lasat totusi lucrurile asa. In urmatoarea luna, am observat urmatoarea chestie: in decembrie avusesem 14 unitati consumate la caldura, pe care platisem 35 de lei (aproximativ), iar in luna ianuarie am avut 10 unitati pe care am platit 176 de lei - deci de 6 ori mai mult desi consum era mai mic. Cand am cerut din nou o explicatie, mi-a trantit flegmatic: poate ti-am pierdut biletul si in decembrie defapt nu te-am inregistrat cu nimic si acum platesti pe doua luni. Am rugat-o din nou sa verifice, m-a sunat a doua zi si mi-a spus ca da, mi-a pierdut biletul. Cand am intrebat-o, cum se face ca la apometre imi era trecut bine citirea si la calorimetre nu (mentionez ca toate citirile erau pe acelasi bilet), mi-a spus ca nu isi explica si ca oricum o sa se regleze pe parcurs. Ei bine, am vazut ce inseamna aceste reglari pe parcurs, ca tot in dezavantajul meu apar.

In plus, una dintre rubricile pe care le platim este citirea repartitoarelor, ori doamna administrator nu a trecut niciodata prin apartament sa citeasca, ne pune pe noi sa venim cu biletul. Pentru ce oare mai platim aceste citiri?

Eu i-am spus doamnei administrator ca prefer sa ma duc eu lunar sa imi dau citirea direct la firma care se ocupa cu calculele, daca nu este in stare sa tina niste bilete. Evident ca o sa cer si scaderea costului corespunzator citirii repartitoarelor pentru ca nu mi se pare normal ca dansa sa nu faca nimic, dar totusi sa perceapa aceastsa plata.

Ceea ce va rog este sa imi spuneti unde as putea sa semnalez aceasta neregula, pentru ca sunt sigura ca doamna administrator isi bate joc si de alti oameni din bloc, nu doar de mine. Si de asemeni, m-ar interesa daca eu, ca si chirias as putea sa fac plangeri la adresa dumneaei.

Multumesc
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 15:47, 4 Martie 2014
In termen de 10 zile de la afisare, puteti contesta listele de intretinere la Presedintele de bloc.

Daca nu semneaza contestatia ar trebui mers la primarie, unde probabil nu se va intampla nimic, apoi puteti da in judecata asociatia. Si tot asa numai necazuri.

Pe liste trebuie sa existe o coloana cu pierderi de apa. La voi in bloc probabil sunt "pierderi" mari si administratorul le imparte asa cum ati spus. Daca exista pierderi trebuie facut un control metrologic al apometrelor. Sigur nu se va dori aceasta. Este interesant de vorbit si cu alti vecini.

Pana la urma, din trista mea experienta, daca administratorul este sustinut de asociatie nu prea ai ce sa faci.
Atentie sporita !
Relatiile asociatiei de proprietari se desfasoara conform norme in vigoare in raport si fata de proprietarii din imobilul de locuit in comun
Administratorul de imobil este angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari dispuse de adunarea generala ,de presedinte si comitet executiv
De altfel,atat L nr 230/2007 art 10 prevede Art. 10
Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce Ñin de activitatea asociaÑiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

cat si
HG nr 1588/2007 Art. 12. - Proprietarii membri ai asociatiei, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in statutul asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:

I. - Drepturi:
c) sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si sa aiba acces, la cerere, la orice document al acesteia;
d) sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste la presedintele asociatiei de proprietari, in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile;


Urmeaza sa constatati ca normele precizate se refera la dreptul proprietarului imobilului si nu la alte persoane rude,chiriasi,etc
Puteti solutiona amiabil problema rugand proprietarul apartamentului sa sesiseze oficial presedintele de asociatie despre neregulile constatate in activitatea administratorului de imobil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata intretinere andrei227 andrei227 buna seara, am doua situatii la care as vrea sa primesc niste sfaturi daca se poate.. eventual cu citate din lege. 1. daca la cumpararea unui imobil, ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, blocul in care locuiesc este dotat cu repartitoare ... ANTLinc ANTLinc Buna ziua, Blocul in care locuiesc este dotat cu repartitoare de caldura si apometre optice individuale, iar in primavara s-a inceput schimbarea ... (vezi toată discuția)
Pierderi apa rece....... dumutaadrianred dumutaadrianred Buna. In cazul in care ai un ceas care contorizeaza consumul de apa rece, de ce trebuie achitat si pierderile care sunt scrise de asociatia de proprietari? Si ... (vezi toată discuția)