HOTÃRÂRE nr. 235/25.01.2014
Având in vedere:
- prevederile art.19 alin.(4) din Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificările şi completările ulterioare,
- prevederile art.15 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, cu modificările şi completările ulterioare,
- prevederile art.34 din Legea 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificările si completările ulterioare, prescurtat Lege,
- prevederile art.52A13 din Regulamentul de Organizare si Funcţionare a Consiliului de Mediere, cu modificările si completările ulterioare, prescurtat Regulament,
- Hotararea nr.1307/14.12.2008 referitor la stabilirea Taxei anuale de administrare a Tabloului mediatorilor, completata prin Hotararea nr. 644/18.06.2010
- Hotararea nr.183/19.02.2010 a Consiliului de mediere cu privire la dovada îndeplinirii obligaţiei de pregătire profesionala continua,
- Hotararea nr.757/23.07.2010 cu privire la definirea formarii profesionale continue si alocarea de puncte profesionale in funcţie de tipul de participare, modificata prin Hotararea nr.2180/17.06.2011 si prin Hotarea nr. 2905/25.11.2011,
- Hotararea nr.2179/17.06.2011 privind neincluderea cursurilor de formare de formatori in formarea profesionala continua a mediatorului,
- Hotararea nr.2907/25.11.2011 privind obligaţia mediatorilor de a face dovada acumularii de puncte profesionale la fiecare doi ani si recunoaşterea pregătirii profesionale prin participarea la cursuri sau evenimente anterior autorizarii ca mediator,
- Hotararea nr.265/17.03.2012 privind asimilarea ca pregătire profesionala a participării la evenimente de tip conferinţe, simpozioane mese rotunde, ateliere de lucru (vvorkshop), susţinerea unor prezentări ca lectori in domeniul medierii, absolvirea unor programe de nivel maşter in domeniul medierii sau obţinerii titlului de doctor cu teze in domeniul medierii, precum si publicarea de carte in domeniul medierii,
- Hotararea nr. 4911/21.09.2013, privind exercitarea profesiei de mediator,
pentru punerea in aplicare a prevederilor art.3 alin 4 si alin 5 din Regulament,
CONSILIUL DE MEDIERE HOTÃRêTE:
Art.l. (a) Primul an calendaristic pentru care mediatorul autorizat este obligat sa depună documentele prevăzute de art.3 alin 5 din Regulament este anul ulterior celui in care a fost
autorizat, documentele urmând a fi depuse pana la 31 martie al celui de-al doilea an dupa anul in care a fost autorizat.
(b) Documentele se depun ca anexa la Cererea de mentinere/inscrierc in Secţiunea I a Tabloului mediatorilor, prevăzută la Anexa 1, care se înregistrează la Consiliul de mediere cu confirmare de primire.
(c) Documentele care dovedesc îndeplinirea obligaţiei de formare continua a mediatorului se depun si se inregistreaza la Consiliul de mediere din 2 in 2 ani, in conformitate cu hotararea Consiliului de mediere nr. 2907/25.11.2011, astfel cum este detaliat la art. 5 din prezenta hotarare.
Art.2. Pana la 31 martie 2014 au obligaţia de a depune documentele prevăzute de art.3 alin 5 din Regulament doar mediatorii autorizaţi anterior datei de 31.12.2012, care doresc sa isi exercite profesia de mediator si sa se mentina/sa fie inscrisi in Secţiunea I a Tabloului mediatorilor.
Art.3. (1) Pentru a fi înregistrata la Consiliul de mediere, cererea prevăzută la art. 1 lit. (b) din prezenta hotarare va fi insotita in toate cazurile cel puţin de urmatoarele documente:
(a) cazier judiciar in termen de valabilitate (in original) sau declaraţie pe proprie răspundere ca nu au inscrise menţiuni in cazierul judiciar (in original), conform Anexei 2 la prezenta hotarare
(b) adeverinţa (in original) eliberata de o asociaţie profesionala înscrisa in Registrul National de Evidenta al Organizaţiilor din Domeniul Medierii (RNEODM), din care rezulta ca are calitatea de membru la data depunerii acesteia Ia Consiliul de mediere
(c) documente prin care dovedeşte îndeplinirea obligaţiei de pregătire continua (in copie certificata), in conformitate cu cele prevăzute la art. 5 din prezenta hotarare
(2) In cazul in care in Tabloul mediatorilor este inscris ca fiind membru la o alta asociaţie profesionala decât cea de Ia care depune adeverinţa curenta, mediatorul are obligaţia sa depună si o dovada a încetării calitatii de membru de la asociaţia anterioara, avand in vedere prevederile art. 83A7 alin.l din Regulament.
Art.4. (a) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art.3 alin 4 lit.d privind formarea profesionala continua, se face prin depunerea de copii certificate dupa documente emise de furnizorul de formare sau organizatorul de evenimente, sau dupa orice alte înscrisuri prin care mediatorul poate susţine îndeplinirea obligaţiei prevăzută de Lege, Regulament si celelalte hotarari cu caracter normativ ale Consiliului de mediere privind formarea profesionala continua.
(b) Mediatorul are obligaţia sa păstreze in arhiva profesionala proprie documentele originale dupa care a depus copii certificate, iar la solicitarea in scris a Consiliului de mediere, sa puna la dispoziţia acestuia documentul original pentru conformitate.
Art.5. (a) Pregatirea profesionala continua se dovedeşte, dupa caz, prin:
1. Certificate de participare sau adeverinţe emise de furnizorul de formare sau organizatorul unui eveniment de tip conferinţa, seminar, masa- rotunda, atelier de lucru, pe care sunt inscrise punctele profesionale dobândite conform unei hotarari a Consiliului de mediere.
2. Hotarare a Consiliului de mediere prin care se acorda un număr de puncte profesionale pentru activitati de formare profesionala sau asimilate, conform normelor in vigoare.
3. Hotarare a Consiliului de mediere prin care se reporteaza pentru anii următori puncte profesionale obtinute in plus de mediator fata de obligaţia legala pentru perioada curenta.
(b) Mediatorii autorizaţi in perioada 31.05.2008 -31.12.2009 au obligaţia sa depună pana la 31 martie 2014 dovada acumularii a 80 puncte profesionale prin participare la activitati de formare continua, recunoscute prin hotarari ale Consiliului de mediere, urmând ca ulterior sa depună la fiecare doi ani dovada acumularii a 40 de puncte profesionale.
(c) Mediatorii autorizaţi in perioada 01.01.2010 -31.12.2010 au obligaţia sa depună pana la 31 martie 2014 dovada acumularii a 60 puncte profesionale prin participare la activitati de formare continua, recunoscute prin hotarari ale Consiliului de mediere, urmând ca ulterior sa depună la fiecare doi ani dovada acumularii a 40 de puncte profesionale.
(d) Mediatorii autorizaţi in perioada 01.01.2011 -30.03.2012 au obligaţia sa depună pana la 31 martie 2015 (scutire un an si obligaţie de raportare la fiecare doi ani, conform hotararii 2907/ 25.11.2011) dovada acumularii a 40 puncte profesionale prin participare Ia activitati de formare continua, recunoscute prin hotarari ale Consiliului de mediere, urmând ca ulterior sa depună Ia fiecare doi ani dovada acumularii a 40 de puncte profesionale.
(e) Mediatorii autorizaţi in perioada 31.03.2012- 30.03.2013 au obligaţia sa depună pana la 31 martie 2016 dovada acumularii a 40 de puncte profesionale prin participare la activitati de formare continua, recunoscute prin hotarari ale Consiliului de mediere, urmând ca ulterior sa depună Ia fiecare doi ani dovada acumularii a 40 de puncte profesionale.
Art.6. (a)Mediatorii care solicita încetarea unei clauze de SUSPENDARE sau solicita trecerea de la Secţiunea 2 - Mediatori INACTIVI la Secţiunea I a Tabloului mediatorilor, indiferent de data pe parcursul unui an calendaristic la care depun solicitarea la Consiliul de mediere, au obligaţia sa depună si Cererea de menţinere/ înscriere in Secţiunea I a Tabloului mediatorilor, insotita de urmatoarele documente:
1. cazier judiciar in termen de valabilitate (in original) sau declaraţie pe proprie
răspundere ca nu au inscrise menţiuni in cazierul judiciar (in original), conform Anexa 2.
2. adeverinţa eliberata de o asociaţie profesionala înscrisa in RNEODM, din care rezulta ca are calitatea de membru la data depunerii acesteia Ia Consiliul de mediere.
3. dovada acumularii de puncte profesionale prin participare la activitati de formare continua, recunoscute prin hotarari ale Consiliului de mediere. Dovada se face prin depunerea de copii certificate ale documentelor emise de furnizorul de formare sau organizatorul evenimentului, mediatorul avand obligaţia arhivarii documentelor in original, conform legislaţiei in vigoare.
4. Declaraţia privind înscrierea datelor in Tabloul mediatorilor, insotita de documentele in susţinere.
(b) Dovada îndeplinirii obligaţiei de formare continua prevăzută de art.3 alin 4 lit.d) din Regulament, se va face pentru perioada in care nu au avut suspendata activitatea, calculata pentru fiecare an in care au fost înregistraţi ca mediatori activi mai mult de 6 luni din anul respectiv.
Art.7. Prelucrarea fiecărei cereri se va face succesiv astfel:
1) In termen de maxim 5 zile, Cererea se completeaza cu situatia plaţilor taxei anuale profesionale sau anterior, a taxei de administrare a Tabloului mediatorilor, conform înregistrărilor financiar-contabile.
2) In maxim 15 zile, Cererea insotita de extrasul de cont analitic emis de serviciul financiar- contabil este analizata de un consilier juridic si vizata de acesta cu menţiunea CERERE CONFORMA/ CERERE INCOMPLETA.
3) In cazul in care cererea este vizata cu menţiunea CERERE INCOMPLETA, in termen de maxim 15 zile de la aplicarea menţiunii, se notifica mediatorul la adresa sediului profesional al formei sale de exercitare profesiei. In cazul in care anterior nu a existat o forma de exercitare a profesiei de mediator avizata de Consiliul de mediere, notificarea se transmite la adresa de domiciliu. Notificarea se poate transmite si prin posta electronica, daca petentul accepta acest tip de corespondenta, conform Anexei 1.
4) Cererile cu menţiunea CERERE CONFORMA se prelucreaza astfel:
a. Se introduc in baza de date din Tabloul mediatorilor informaţiile cu privire la numărul de ore de pregătire profesionala, informaţia neputand fi vizibila public.
b. Se verifica apartenenta la o asociaţie profesionala si se procedeaza la actualizare
conform cu adeverinţa ce insoteste cererea ce se prelucreaza.
c. Se actualizeaza eventualele erori in programul informatic contabil cu informaţiile prezentate in documentele prin care se face dovada plaţii taxelor anuale.
d. Se arhiveaza cererea prin completarea dosarului de autorizare deja existent in arhiva Consiliului de mediere.
5) Cererile incomplete care nu se solutioneaza pana la data de 31 martie sau in maxim 30 de zile de la notificare, se analizeaza ca abatere disciplinara in urmatoarea şedinţa a Consiliul de mediere, conform Regulamentului.
Art.8. (a) Mediatorii care nu depun Cererea de menţinere/înscriere in Secţiunea I - Mediatori activi a Tabloului mediatorilor pana la data de 31 martie a fiecărui an, vor fi trecuti prin hotarare a Consiliului in Secţiunea 2 - Mediator INACTIVI pana la îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art.3 alin 4 si alin 5 din Regulament.
(b) In versiunea electronica a Tabloului mediatorilor publicata pe site-ul Consiliului de mediere - www.cmediere.ro, pentru mediatorii inscrisi la Secţiunea 2 - Mediatori INACTIVI, va fi inscrisa in dreptului numelui si al prenumelui acestora menţiunea INACTIV, iar restul informaţiilor incluse in Tablou conform art. 12 din Lege nu vor fi vizibile pentru public.
Art.9 Prezenta hotarare se va duce la îndeplinire de Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere, se publica pe site-ul Consiliului de mediere si se transmite prin posta electronica mediatorilor inscrisi in Tabloul mediatorilor, in maxim 10 zile de la adoptare.