Buna dimineata ! Intrebarea mea este: in conditiile art.2 pct.1^3 din Lg 192/2006, cum se realizeaza sedinta de informare asupra avantajelor medierii ? Are avocatul, consilierul juridic etc. al partii reclamante , posibilitatea de a invita la sedinta de informare cealalta parte si cum ? Se poate face invitatia in conditii asemanatoare cu fosta invitatie la conciliere ?
Sedinta de informare trebuie tinuta in conformitate cu legea si cu ghidul emis de autoritatea in materie respectiv "Consiliul de mediere" chiar daca e facuta de un avocat sau consilier juridic. Asadar dupa ce se studiaza acest ghid si formularele corespunzatoare se poate intra in procedura. Avand in vedere ca procedura de informare presupune aflarea/dezvaluirea unor informatii concrete legate de litigiul respectiv (astfel incat sa se adapteze informatiile/avantajele la speta in cauza) consider ca avocatul resapectiv ar fi in conflict de interese daca va dori ulterior sa consilieze una din parti. Asadar daca vrea sa faca pe mediatorul trebuie sa ramana neutru pana la final in acea speta si sa cedeze catre un coleg reprezentarea acesteia.
Avocatii, juristii si celelalte persoane prev in respectuvul articol nu pot efectua procedura de mediere. Dupa decizia CSM-ului, documentele eliberate de aceste persoane sunt respinse de instanta.
Informarea nu este o procedura ci e prima etapa din procedura medierii. Procedura medierii este de competenta exclusiva a mediatorului.
Juristii pot informa partile de existenta procedurii de mediere si ii pot indruma sa apeleze la un mediator. Documentul intocmit de ei nu constituie dovada parcurgerii primei etape din procedura medierii, si anume informarea privind avantajele medierii.
asa este domnule Florin, am avut parti trimise de instante la procedura preliminara - de informare privind medierea, desi initial fusesera "informate"privind medierea de catre avocati. Deci instantele resping in genere cererile care nu au certificat de informare ori proces verbal de informare emis de un mediator autorizat.