Buna ziua,
Doresc sa va intreb daca se poate transmite invitatia la mediere din partea consilierului juridic angajat al societatii care a formulat cererea? Ar mai fi necesara formularea si transmiterea unei cererii din partea societatii care solicita medierea, si daca mai este necesar incheierea unui contract de mediere? Care ar fi limitarile consilierului juridic in procedura de mediere?
Multumesc!
Conform legii 214/2013, care modifica legea medierii astfel - art 2, alin 1"3 "efectuarea procedurii de informare asupra avantajelor medierii poate fi realizata de catre judecator, procuror, consilier juridic, avocat, notar, caz in care aceasta se atesta in scris" si aceasta informare este efectuata gratis - consilierul juridic nu poate decat sa faca sedinta de informare, nu poate sa faca mediere pentru ca nu este autorizat in acest sens, nu poate sa trimita invitatia celeilalte parti pentru ca asta intra in atributiile mediatorului, evident nu poate incheia contract de mediere. Dupa ce consilierul juridic face sedinta de informare, le indruma pe parti catre contactarea unui mediator. Puteti citi legea medierii 192/2006 cu completarile ulterioare.
Va sfatuiesc sa apelati la un mediator. Oricum consilierul juridic angajat al societatii nu poate fi impartial si neutru fata de cealalta parte, nu-i asa?
Buna ziua ,
Este asa cum a spus si colega mea, poate face doar informarea.In cazul in care este si mediator autorizat poate parcurge procedura medierii .Daca mediatorul se considera impartial si neutru fata de parti ,iar la deschiderea sedintei de mediere le expune partilor ca isi pastreaza neutralitatea fata de caz, iar partile sunt de acord se poate continua procedura .Discutam de incredere , atat din partea partilor cat si a mediatorului.