Nu-mi poate raspunde nimeni????Am mare nevoie de o parere avizata!!!Please!
Am urmatoarea intrebare : suntem institutie bugetara si in anul 2012 am fost infiintati undeva in cursul anului, bugetul nostru a fost alcatuit doar pe cateva luni (adica de la data inceperii activitatii). Pe acel buget, chiar la sfarsitul anului,am incheiat un contract de furnizare alimente pentru servicii sociale de cantina, ideea a fost sa achizitionam cateva feluri de produse de carne,pe cod CPV separat pentru a reusi sa incheiem licitatia alimente.Ni s-a spus ca am depasit cei 15000 de euro care intrau pe achizitie directa la acea ora!Am considerat ca, desi contractul a inceput a fi executat in decembrie,fiind vorba de bani alocati pentru hrana,si fiind acordati la sfarsitul anului in curs pe facturile din decembrie, se subantelege ca intentia noastra a fost urmatoarea data ca am mentionat ca produsele sunt achizitionate pe cod cpv, in bugetul de venituri si cheltuieli suma este impartita pe un an, pe urmatorul, creindu-se un alt buget din care am achitat facturi in continuare pana cand am incheiat contractul din licitatie?planul de achizitii, realizat pe cele cateva luni prevad suma impartita dupa cum se vede din facturi/oricum nu puteam sa cheltuim decat o anumita suma pe luna/un anumit nr.portii care nu putea fi depasita.Vroiam sa stiu o opinie???Cat de corecta este aceasta abordare?Unde s-a gresit???
In planul anual de achizitii se inscrie valoarea totala a achizitiei pe anul respectiv (art.25/OUG 34). Implicit, contractul ce se incheie, indiferent ca aceasta are loc in luna decembrie si ca intra si in anul urmator ca durata, trebuie sa se incadreze in aceasta suma. Nu se poate invoca faptul ca in luna decembrie am facturat sub 15000 si in ianuarie alta suma, conteaza valoarea totala a contractului de la momentul incheierii lui. Daca aceasta valoare era peste 15000, trebuia procedura de achizitie.