~ Conținut șters la cerere ~
Avand in vedere ca nu sunteti angajata la firma X, nu puteti reprezenta aceasta firma prin imputernicire, sau delegatie .
Prin urmare, va trebui ca seful dvs. sa mearga la notar si sa va faca o procura speciala autentica, in vederea reprezentarii la mediere .
Bafta!
Acum daca e sa fim mai catolici decat Papa, va fi nevoie si de o Hotarare AGA, caci "sefu" e sef, dar nu e de capul lui...:D Notarul s-ar putea sa o ceara pentru procura de reprezentare.
Daca este vorba doar de prezenta la informare, nu e nevoie de procura speciala. Doar pentru a semna contractul de mediere ar fi nevoie de asa ceva sau daca, odata semnat acest contract, ati ajunge in situatia de a conveni in cadrul medierii acte de dispozitie sau de a semna un acord de mediere in numele firmei.
Consider ca nu-i nevoie de hotarare AGA, avand in vedere ca administratorul, sau directorul societatii, are dreptul de a-si delega reprezentanti care sa duca la indeplinire anumite atributii in lipsa sa.
In ceea ce priveste procedura de informare, avand in vedere ipoteza de mai sus, consider ca si in cazul acesteia este necesara procura speciala, deoarece doamna nu are nicio legatura cu societatea X, reprezentata la informare si consider ca Certificatul sau Procesul verbal de informare trebuie semnate de o persoana care are calitatea de reprezentant (fie prin delegatie, fie prin procura ) al uneia dintre parti.
Aceste doua acte nu pot fi semnate de o persoana care nu are nicio calitate in cadrul acelei proceduri, prealabile medierii propriu-zise.
In eventualitatea unui proces, partile nu s-ar putea prezenta in fata instantei, cu un Certificat de informare semnat de o persoana care nu are nicio calitate!
Dupa parerea mea tocmai acesta este rolul informarii, de a aduce ambele parti interesate in fata mediatorului, pentru ca prin aceasta, ele sa realizeze ca problemele lor pot fi solutionate si pe alta cale. Ori daca la informare se prezinta o alta persoana, de cele mai multe ori dezinteresata, problemele partilor raman fara solutie.
Etapa informarii privind avantajele medierii face parte integranta din procedura medierii conform art.43 din Legea nr.192/2006. (mediatorul are obligatia de invita cealalta parte/parti in vederea informarii si acceptarii medierii)
Persoana juridica respectiva poate fi reprezentata conform legii, de orice persoana fizica, angajata sau nu, in conditiile in care prezinta mandatul de reprezentare. In procura/mandatul respectiv, trebuiesc specificate clar si detaliat, care sunt limitele acestuia. Pe langa mandat, reprezentantul persoanei juridice, trebuie sa aiba si un act de identitate valid, cat si stampila societatii.
Fireste ca procura prezentata in sedinta de informare trebuie sa fie speciala, pentru ca mandatarul sa aiba calitatea de a incheia si semna contractul de mediere. Odata ce partile prezente, informate deja, decid ca vor sa intre in mediere, cat de profesionist credeti ca ar fi ca mediatorul sa spuna partilor: "eu nu am banuit ca doriti sa intrati si in mediere, asa ca mergeti sa obtineti fiecare procura speciala, pentru ca asa cere legea".
In situatia in care se ajunge la un acord de mediere, conform art.45 al.1 lit c nu se va elibera un certificat de informare a partilor, ci doar se va completa in procesul verbal de incheiere a medierii: "Potrivit art...din contractul de mediere nr....data, partile declara ca au fost informate de catre mediator cu privire la mediere, efectele acesteia si regulile aplicabile conform art.45 al 1 lit.c din Legea nr.192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."