Proprietarul care a dobandit terenul prin hotarare judecatoreasca trebuie sa treaca la intabularea acestuia.
Pentru acest lucru ii sunt necesare urmatoarele documente:
- Cerere tip;
- Hotărârea judecătorească definitivă şi irevocabilă şi expertiza care face parte integrantă din
hotărârea judecătorească, după caz.
În situaţia în care au fost exercitate căile de atac, se vor anexa toate hotărârile judecătoreşti pronunţate în cauza respectivă, după caz (fond, apel, recurs);
- Documentaţia cadastrală* – unde este cazul;
- Raportul de expertiză întocmit în cauză – unde este cazul;
- Dovada achitării impozitului pe venitul obtinut din transferul proprietatii imobiliare, prevazut
de art 771din Codul fiscal (pentru sentinţele pronunţate ulterior datei de 01.01.2007 şi care
au ca obiect validarea unui contract de vanzare cumparare sau succesiune).
- Dovada achitării integrale a tarifului minim este de 60 lei pentru fiecare imobil. – cod 2.3.2.
*În cazul în care pentru efectuarea înscrierii în cartea funciară conform dispozitivului hotărârii
judecătoreşti definitive şi irevocabile este necesară recepţia unei documentaţii cadastrale, întocmite conform raportului de expertiză întocmit în cauză, se va percepe şi tariful de 120 lei/imobil – cod 2.1.1.
Dupa intabularea terenului va prezentati la notar cu urmatoarele documente:
-acte de identitate părţi;
-acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei 9 sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
- certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;-
- extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
- certificat de urbanism;
In principiu acestea sunt documentele necesare, dar notarul va mai poate specifica si altele.
Dupa incheierea contractului de vanzare cumparare , ve-ti primi de la notar un extras de carte funciara cu incheierea de cf. prin care deveniti proprietar pe terenul respectiv.
SUCCES.