avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli administrative
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli administrative

Buna!
Din 1994 am cumparat un ap intr-un bloc de locuinte. pe care l-am transformat in spatiu comercial...prin schimbare de destinatie si inregistrare la camera de comert..autorizat de primarie. Are intrare separata pt clienti...dar din 1994 platesc la asociatie lunar cheltuieli administrative pt acest spatiu, iar la primarie impozite imense, fiind inregistrat pe societate. sIGUR asociatia nu face un abuz? ce articole de lege trebuie sa stiu?Celelalte spatii constuite la parter, de la inceput ca spatii comerciale, dar cu aceeasi utilitate ce regim au?Sunt sume anuale mari, si ani multi de plata inutila!Cu stima !
vn
Cel mai recent răspuns: ContSters241232 , utilizator 00:39, 11 Aprilie 2014
Este temeinica si legala impunerea de catre asociatia de proprietari de plata diferentiata,obligatii lunare, prevazuta de
HG nr 1588/2007 SECTIUNEA a 2-a
Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane

Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.

(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.

(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului la cheltuielile asociatiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi inregistrate distinct pe fiecare proprietate in cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.

(4) Conventia completeaza obligatiile proprietarului fata de cheltuielile din cadrul asociatiei de proprietari mentionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).

(5) In situatia in care, la notificarea scrisa din partea asociatiei de proprietari, proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din condominiu refuza incheierea conventiei, sunt aplicabile criteriile stabilite si adoptate in acest sens de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari prin decizie scrisa si in baza constatarilor vizuale cu privire la activitatea desfasurata din punct de vedere al numarului de persoane angajate si al numarului de clienti.

(6) In situatia in care, la notificarea scrisa a proprietarului, conducerea asociatiei de proprietari refuza incheierea conventiei, este aplicabil criteriul prevazut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, dupa caz,cu obligatia proprietarului de a declara, in scris, numarul persoanelor angajate sau care desfasoara activitati in spatiul sau.
Fie ca aveti un apartament sau un spatiu intr-un condominiu sunteti proprietar, aveti drepturi si obligatii ca orice proprietar.
Vedeti Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si H.G 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reparatii acoperis scara de bloc anakin70000 anakin70000 Buna ziua, am o situatie, si asa avea nevoie de un sfat. Avem o Asociatie de Proprietari doar pentru scara noastra si prin Hotararea A.G.As. am hotarat in ... (vezi toată discuția)
Societatile comerciale de la parterul unui bloc ASP_100 ASP_100 Buna ziua, la parterul blocului sunt din constructie spatii comerciale, care sunt in legatura cu Asociatia de proprietari doar apa rece sau calda in unele ... (vezi toată discuția)
Contract furnizare apa elenaadriana elenaadriana Am inchiriat un spatiu intr-un bloc de locuinte, la parterul acestuia, spatiu comerciial prevazut din constructie, unde urmeaza sa functioneze o societate ... (vezi toată discuția)