Am si eu niste nelamuriri referitoare la mediere. Am o neintelegere cu o firma de constructii (referitoare la vicii ascunse apartament). Am initiat procedura de mediere, administratorul firmei a venit la mediere, s-au semnat toate actele necesare, nu s-a ajuns la o intelegere, s-a semnat procesul verbal, insa in toate actele administratorul firmei doar a semnat, nu a pus si stampila, pt ca nu o avea. este valabil procesul verbal (si restul actelor)? adica este valabil in fata instantei de judecata? pt ca, avand in vedere esuarea medierii asta urmeaza sa fac.
La sedinta de mediere a participat din partea firmei doar administratorul, in timp ce eu am fost insotita de un prieten. In toate actele am fost trecuta doar eu (eu singura sunt partea implicata), nu si prietenul meu, care nu a semnat niciun act. Intrebarea mea este daca era obligatoriu sa fie trecut si el si sa semneze, sau numai la cererea expresa a celeilalte parti, care nu si-a exprimat o asemenea dorinta?
Intr-un final, as dori sa stiu, daca ma poate lamuri cineva, daca procesul verbal de esuare a medierii semnat in conditiile de mai sus este valabil in instanta? adica pt a dovedi ca s-a incercat medierea in conditiile legii si ma pot adresa instantei de judecata.
Multumesc anticipat.
Ați putea să vorbiți cu administratorul să aplice ștampila pe toate documentele pe care a semnat și astfel rezolvați problema și puteți depune fără teamă la instanță dovada parcurgerii ședinței de informare și chiar a încercării medierii.
Opinia mea este ca lipsa stampilei firmei pe certificatul de informare, nu este un impediment pentru depunerea actiunii in instanta.
De altfel, aceasta lipsa a stampilei ar trebui invocata in cursul procesului de partea care are un interes.
Este evident ca dvs. in calitate de reclamant, nu o sa va invocati singura acest lucru!!!
Deci, ramane sa invoce partea celalalta, adica chiar firma respectiva... si atunci eu ma gandesc asa: o sa invoce faptul ca persoana care a reprezentat firma la sedinta de informare, a venit acolo, asa... in plimbare ... de curiozitate...si fara sa aiba acordul firmei???? ... si mai mult... acea persoana (administratorul firmei!) a participat, a semnat si a plecat.... si daca il chemati in instanta nu o sa-si recunoasca propria semnatura ??? ... sau o sa spuna ca a participat la sedinta de informare in interes propriu?!?!!?
Mergand pe aspectul acesta, eu cred, ca nu are cine sa va invoce lipsa stampilei pe semnatura administratorului de pe certificatul de informare.
Sunt convinsa, ca daca veti apela la asistenta juridica a unui avocat, acesta va sti cum sa puna problema in fata judecatorului, in functie de persoana care o sa va invoce lipsa acestei stampile pe acel document.
Va trebui să-l convingeți că este în beneficiul ambelor părți acest demers, în caz contrar fiind nevoiți să reluați procedura.Dacă tot a fost conciliant , cel puțin prin aceea că a agreat ideea încercării medierii, de ce să nu fie complete lucrurile?
Obligativitatea stampilarii nu este reglementata prin nicio prevedere legala in vigoare, ca atare aplicarea stampilei este optionala. Stampila este un element obligatoriu in cazul anumitor profesii, insa valoarea ei este alta in aceste cazuri.
Practica romaneasca din toate domeniile, care functioneaza dupa principiul "crede si nu cerceta" :D face ca aceasta stampila a societatii sa fie solicitata (fara vreun temei legal) ca element suplimentar de certificare a identitatii persoanei juridice si a corelatiei dintre persoana fizica semnatara si persoana juridica reprezentata.
Eu nu cred ca va fi o problema lipsa stampilei, mai ales cu asistenta unui avocat caruia sa nu ii tremure lenjeria in fata instantei, in cazul in care aceasta va fi obtuza la minte, cum se mai intampla.
Se pot solicita informatii despre firma respectiva la ONRC, din care sa reiasa calitatea de administrator a persoanei care a semnat. Ar fi fost bine ca mediatorul sa ii solicite macar cartea de identitate, pentru verificarea identitatii.