Care sunt avantajele si dezavantajele unui angajator care incadreaza numai persoane cu handicap? Care sunt legile ce reglementeaza acest lucru? Exista un numar minim / maxim de persoane care se pot incadra sau se pot incadra cate posturi disponibile exista in unitate?
Multumesc frumos
Actul normativ care reglementeaza angajarea persoanelor de handicap este Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Art. 79. - (1) Angajarea persoanei cu handicap în muncă se realizează în următoarele forme:
a) pe piaţa liberă a muncii;
b) la domiciliu; c) în forme protejate.
(2) Formele protejate de angajare în muncă sunt:
a) loc de muncă protejat;
b) unitate protejată autorizată.
Art. 80. - Persoanele cu handicap angajate la domiciliu beneficiază din partea angajatorului de transportul la şi de la domiciliu al materiilor prime şi materialelor necesare în activitate, precum şi al produselor finite realizate.
Art. 81. - (1) Unităţile protejate pot fi înfiinţate de orice persoană fizică sau juridică, de drept public sau privat, care angajează persoane cu handicap.
(2) Unităţile protejate pot fi:
a) cu personalitate juridică;
b) fără personalitate juridică, cu gestiune proprie, sub formă de secţii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituţiilor publice ori din cadrul organizaţiilor neguvernamentale, precum şi cele organizate de persoana cu handicap autorizată, în condiţiile legii, să desfăşoare activităţi economice independente.
(3) Procedura de autorizare a unităţilor protejate se stabileşte prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
Art. 82. - (1) Unităţile protejate autorizate beneficiază de următoarele drepturi:
a) scutire de plata taxelor de autorizare la înfiinţare şi de reautorizare;
b) scutire de plată a impozitului pe profit, cu condiţia ca cel puţin 75% din fondul obţinut prin scutire să fie reinvestit pentru restructurare sau pentru achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje, instalaţii de lucru şi/sau amenajarea locurilor de muncă protejate, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
c) alte drepturi acordate de autorităţile administraţiei publice locale finanţate din fondurile proprii.
(2) La începutul fiecărui an, unităţile protejate autorizate au obligaţia să prezinte raportul de activitate pentru anul precedent Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Nerespectarea obligaţiei prevăzute la alin. (2) se sancţionează cu suspendarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejată sau, după caz, cu retragerea acesteia şi cu obligaţia rambursării integrale a facilităţilor de care a beneficiat pe durata funcţionării ca unitate protejată autorizată.
(4) Procedura de suspendare sau retragere a autorizaţiei unităţilor protejate se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
Daca doriti, va pot furniza textul integral al Legii cu pricina.
Ajutor si salariu?
floryka
Buna ziua!Am o intrebare care ma priveste direct:daca am un ajutor de handicap de 250 Ron /luna (am un singur rinichi si sunt incadrata in gradul II de ... (vezi toată discuția)