Suntem o societate de transport public local şi dorim să atacăm in contencios administrativ OUG 14/2014 privind acciza la carburant. Potrivit acestei ordonanţe de diminuarea cu 40 euro/1ooo litri motorină beneficiază trensportul public de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane cu un autovehicul din categoria M2 sau M3.( în această categorie intră autobuzele)
Care sunt paşii de urmat ?
In conformitate cu Art. 9, alin. (1) din Legea 554/2004, M - Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim prin ordonanţe sau dispoziţii din ordonanţe poate introduce acţiune la instanţa de contencios administrativ, însoţită de excepţia de neconstituţionalitate, în măsura în care obiectul principal nu este constatarea neconstituţionalităţii ordonanţei sau a dispoziţiei din ordonanţă. In acelasi sens, dispozitiile privind procedura plangerii prealabile pot deveni obligatorii - deci sesizati initial emitentul cu plangerea prealabila vizand neconstitutionalitatea, in termen de 30 de zile de la publicarea actului normativ. Ca o paranteza, intrucat lucrez foarte mult pe dreptul transporturilor, serviciile de transport public sunt servicii de utilitate publica, conform clasificarii date in art. 3 din Legea 92/2007. Evident ca pare discriminatorie masura si fata de dvs si fata de celelalte categorii de transportatori - incluzand si activitatea de taxi. Mult succes.
Am postat ieri o întrebare cu privire la faptul că prin OUG nr.14/2014 societăţile de transport public local deţinătoare de mijloace de transport din categoria M2 sau M3 nu beneficiază de prevederile art.176 al.6 din Lg.571/2004.
Am înţeles că acţiunea depusă la instanţă trebuie să fie însoţită de excepţia de neconstituţionalitate a OUG 14/2014 şi să nu aibă obiect principal neconstituţionalitatea ordonanţei.
În această situaţie în acţiunea bazată pe art.9 din Lg.554/2004 va trebui să invocăm faptul că datorită acestui articol din ordonanţă situaţia economico-financiară ar avea de suferit , etc. etc. ?