Am ?i eu o problema relativ simpla ?i am nevoie de un sfat în legătură cu următorul pas pe care ar trebui sa-l fac.
In 2012, fiind în ma?ina firmei, am fost izbit din spate de o alta ma?ină. ?oferul vinovat î?i recunoa?te vina, completam în?elegerea amiabila ?i apoi ma prezint la [EDITAT] (asiguratorul RCA al vinovatului) pentru constatare.
Inspectorul constata lovitura impactul din spate ?i notează ca trebuie înlocuite bara din spate ?i catadioptrul stânga/spate. Aceasta concluzie este conforma cu realitatea, asa cum este descris ?i din schemele desenate în în?elegerea amiabila. (fiecare ?ofer a desenat propria schema ?i cele doua corespund)
Inspectorul [EDITAT] eliberează ?i semnează nota de constatare în care se notează clar ca cele doua piese trebuie înlocuite: bara ?i catadioptrul.
Nu am reu?it sa bag ma?ina în service decât anul acesta (2014), după încă un accident (izbitura frontala) fără legătură cu cel din 2012.
Telefonez la call-center-ul [EDITAT] sa întreb dacă Nota de Constatare RCA din 2012 mai este valabila. Mi se răspunde ca nu, ca are valabilitate numai 2 ani ?i numai CASCO are 3 ani.
M-am dus la un service care avea contract de colaborare cu [EDITAT], dar ?i cu [EDITAT] (RCA-ul celui vinovat de accidentul din 2014). La service mi se confirma ca, în legisla?ie, Dosarul RCA este valabil 3 ani.
Service-ul îmi repara ma?ina efectuând toate procedurile birocratice necesare cu cei 2 asiguratori, dar [EDITAT] trimite accept de plata în care spune ca plăte?te numai bara, nu ?i catadioptrul.
Sun la [EDITAT] sa vorbesc cu inspectorul ?i acesta îmi spune ca ma?ina a mai fost lovita în acea zona, poate din lateral. I-am zis ca da, normal ca am mai atins-o, mai ales de mormanele de zapezi din ultimele ierni, dar ca nu cer DECÂT piesele care erau afectate de accidentul din 2012 ?i NUMAI cele din Nota de Constatare.
Acesta îmi spune ca nu ?tie cine mi-a tăiat catadioptrul din lista, dar ca va transmite colegilor sa ma sune ?i sa-mi explice despre ce este vorba.
Nu m-a sunat nimeni. Astăzi ma suna cei de la service sa-mi spună ca ma?ina este gata, doar ca trebuie sa achitam noi (firma) catadioptrul respectiv.
In opinia mea, problema este relativ simpla.
A) Trei persoane: eu, ?oferul vinovat ?i inspectorul am constatat ?i declarat sub semnătură ca acel catadioptru s-a spart ?i trebuia înlocuit.
B) 2 ani mai târziu, inspectorul sus?ine practic ca acel catadioptru nu este responsabilitatea [EDITAT] ?i nu-l decontează, din care rezulta ca, la momentul constatării NU ar fi fost spart ?i s-a spart ulterior, în alt accident.
C) In pozele de la [EDITAT], SIGUR catadioptrul respectiv este spart.
Actualmente de?in următoarele dovezi :
1)Am copie după în?elegerea amiabila în care se vad clar cele doua desene, făcute de mine ?i ?oferul vinovat, în care se vede ca impactul a fost din spate.
2)In aceea?i în?elegere am stipulat ca acel catadioptru era spart ?i ambii ?oferi am semnat fără obiec?iuni.
3)In pozele [EDITAT], catadioptrul SIGUR este spart. Eu pe mine însumi nu ma mint :)
4)Inspectorul, sub semnătură, constata ca acel catadioptru este spart ?i trebuie înlocuit (Nota de Constatare din 2012)
5)Inspectorul trimite accept de plata numai cu bara din spate ?i sus?ine, în fals, ca acel catadioptru nu a fost afectat în acela?i incident.
Cum acceptul de plata este un document de natura sa provoace efecte juridice (plata repara?iilor), cu aceste dovezi, pot sa-i fac respectivului inspector o plângere penala pentru fals?
Împotriva [EDITAT] ce pot sa fac?
1.Operatoarea m-a min?it la telefon când am întrebat de valabilitatea Dosarului RCA.
2.La fel ?i inspectorul de daune, sus?inând ca nu el a modificat acceptul de plata.
Aceste convorbiri fiind înregistrate.
Ma?ina este în leasing, pe firma, catadioptrul fiind achitat, în paguba, de firma noastră.
P.S. Cine are experienta pe asemenea cazuri, va rog sa ma contacta?i cu mesaj privat, pentru detalii, tarife ?i reprezentare.
Indiferent de valoarea modesta a pagubei, dacă am ?anse sa dovedesc vinovă?ia inspectorului sau abuzul [EDITAT], vreau duc aceasta ac?iune pana la capăt.
Asiguratorul era obligat ca in termen de 3 luni de la data avizarii daunei sa va comunice ca inlocuirea catadioptrului nu va fi despagubita. Asiguratorul nu v-a comunicat acest fapt in termenul mentionat si din aceasta cauza este obligat sa va plateasca inlocuirea catadioptrului.
ing. Ioan Ciobanu.
Accident auto
dieter-adrian
Buna seara
In weekend am avut un mic accident,tamponare. Mergeam in coloana,cel din fata mea a franat brusc,incercand sa evite alta masina care a semnalizat ... (vezi toată discuția)