Speta: angajatul castiga procesul prin care a solicitat anularea deciziei de concediere si obtine o sentinta prin care fostul angajator este obligat sa-i plateasca salariul actualizat si toate celelalte drepturi de care ar fi beneficiat.
Ma intereseaza daca aceasta sintagma include si (in conditiile in care in contractul de munca nu sunt specificate asemenea drepturi):
- bonurile de masa;
- transportul decontat (abonament ratb).
Totodata o alta intrebare este angajatul beneficiaza de:
-concediul de odihna pe perioada dintre data concedierii si cea a reintegrarii;
1. "Toate celelalte drepturi de care ar fi beneficiat" = toate drepturile pe care le au toti ceilalti salariati de la acelasi loc de munca.
2. In perioada dintre concediere si reintegrare nu este salariatul unitatii deci nu are dreptul la CO. Dupa ce este reintegrat ii acordati CO si pe aceasta perioada (face parte din drepturile celelalte) pentru care ar fi beneficiat de CO daca nu era concediat ilegal.
In ce priveste bonurile de masa, in normele de aplicare a lg 142/98 zice asa:
Art. 11. - Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masă pentru fiecare zi lucrătoare din luna pentru care se efectuează distribuirea şi nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masă pentru fiecare zi lucrată din luna pentru care s-a efectuat distribuirea. Nu se consideră zile lucrate perioadele în care salariaţii:
a) îşi efectuează concediul de odihnă, potrivit Legii nr. 6/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor şi, respectiv, potrivit contractelor colective de muncă;
b) beneficiază de zile libere plătite, în cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit prevederilor Legii nr. 6/1992, precum şi de zile festive şi de sărbătoare legale, sau de alte zile libere acordate conform contractelor colective de muncă;
c) potrivit dispoziţiilor legale, sunt delegaţi sau detaşaţi în afara localităţii în care îşi au locul permanent de muncă şi primesc indemnizaţie zilnică sau lunară de delegare sau de detaşare;
d) se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă, sunt absenţi de da locul de muncă ori se află în alte situaţii stabilite de angajator împreună cu organizaţiile sindicale sau, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor.
Parerea mea este ca nu este permisa acordarea de bonuri de masa pe perioada cat nu a lucrat.
In ce priveste decontarea transportului, nu vad de ce.. Din moment ce nu a fost nevoit sa se deplaseze in acea perioad la munca, ce transport sa i se deconteze ??
Alte drepturi pot fi de exemplu: prima de sarbatori, o indexare a salariilor facuta in mod unitar pentru categoria de angajati in care era dumnealui sau in urma schimbarii grilei de salarizare sau spor de vechime.
ca efect al nulitatii absolute a deciziei, i se acorda angajatului contravaloarea bonurilor de masa la care ar fi avut dreptul daca ar fi lucrat ca orice alta persoana din cadrul societatii, iar de la data reintegrarii, i se dau bonuri proportional cu perioada lucrata. daca in contractul colectiv de munca al societatii se prevede acordarea decontarii abonamentului lunar, angajatul va primi inclusiv contravaloarea acestora, pentru acelasi rationament: presupune ca ar fi lucrat toata aceasta perioada, decizia nu a existat niciodata.
Pentru perioada dintre concediere si data reintegrarii i se acorda o compensatie baneasca, reprezentand indemnizatia zilelor de concediu la care ar fi avut dreptul in aceasta perioada.
ref. la bonurile de masa. se schimba cumva situatia daca inainte de concediere nu ar mai fi primit bonuri de masa.
ref. la abonament. Acest "drept" nu e mentionat nicaieri (contract, contract colectiv etc) si se folosea doar pentru a acoperi deplasarile pe care angajatul trebui sa le faca in virtutea functiei pe care o avea.
Aveti stabilit ceva in CCM privind acordarea de tichete?
l6 142/98:
Art. 2. - Angajatorii, împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanţii salariaţilor, după caz, vor stabili prin contractele colective de muncă clauze privind acordarea alocaţiei individuale de hrană sub forma tichetelor de masă, ...
Daca nu, in ce baza ati da c/v tichetelor?
Si daca ati acorda c/v in bani, acea suma ar fi considerata venit salarial purtator de taxe si impozite, nu?
Dar daca sa zicem ca salariatii firmei beneficiaza de o asigurare privata de pensii sau de santate? Ce-ar trebui, sa incheiem retroactiv asigurarea??
Niic mie nu mi se pare asa simplu cu "toate celelate drepturi"
Poate ne spune cineva mai mult.