Nu e chiar ok sa incheie un om contractul ca mandatar al intereselor altuia in stanga si in nume personal in dreapta...
Nu cred ca e musai nevoie de comodat, ci de o declaratie, insa forma actelor depinde de tarile pe unde veti bantui cu automobilul.
Ajunge declaratia autentica privind faptul ca el, proprietar, i-a incredintat auto ... lui X, sa-l foloseasca si sa iasa cu el bla-bla.
Pentru unele tari ajunge o declaratie sub semnatura privata, pentru altele autentificata. La unele granite UE nu-ti cere nimeni nimic.
Inca odata, depinde pe unde mergeti.
Este vorba de mandatul cu sine insusi...multe contracte se intalnesc in practica asa....
De ce sa nu fie ok? Sa luam de exemplu un srl cu asociat unic si administrator...care incheie un contract de comodat pt o masina proprietatea asociatului si administratorului dar ca persoana fizica de asta data...Nu avem aceeasi semnatura , aceeasi persoana si calitati diferite????
Nu ajunge declaratie ...deoarece nu sunt coproprietari ....Politia de frontiera cere contract de comodat pana la urma este un imprumut de folosina indiferent de gradul de rudenie.
In practica se desfiinteaza destul de usor si situatiile difera in cazul reprezentarii societatilor... e mult de explicat, dar e diferit dpdv al potentialelor litigii.
Da, juridic se poate, doar ca eu, una, ca avocat de instanta, nu as recomanda.
In cazul SC, gradul de risc depinde de actul care se semneaza, pentru cine e oneros si pentru cine nu etc. La comodatul imobilului propriu pentru sediul social al sc proprii, nu exista un risc, practic.
Despre comodatul ala, unde scrie? Nicio lege nu cere musai comodat sau musai inchiriere, poate cere doar UN DOCUMENT din care sa reiasa ca... sau care sa ateste ca... etc.
Sincer, in UE nu trebuie nimic, circuli cu auto ca in tara ta, mai difera unele legislatii locale, aia e buba, dar nu te opreste nimeni la vama ca nu pot ei presupune ca NU ai acordul proprietarului sau ca ai furat masina daca nu e data ca furata.
Pentru ca in contractele de leasing existau prevederi referitoare la interzicerea iesirii din tara fara acordul societatii de leasing, s-a instituit practica comodatului/procurii/imputernicirii.
In esenta, in Europa nu-ti retine nimeni masina pentru ca nu e inregistrata pe numele tau.
Am inchiriat masina, am iesit cu masina, m-a verificat politia, m-a amendat pentru viteza si nu mi-a cerut vreun comodat. Ba chiar am vrut sa inchiriez masina intr-o tara si s-o las in alta, iti trebuia numai documente sub semnatura privata, niciun act autentic; am renuntat ca ma costa mai mult ca avionul si nu mi-au placut prevederile despre asigurare, abuzive rau.
Cred ca prin 2008 am dat un act la vama, imputernicire sau ceva similar. Nu am avut niciodata masina pe numele soferului, doar pe SC.
De aia zic, depinde de tara. Pentru Turcia era diferita nevoia de acte, de exemplu. Chiar si asa, nu stiu sa fi contat numele actului, ci forma lui juridica.