elenaerdei a scris:
Intre atatea interese,omul se pierde.Nici nu este de mirare ca dupa o asemenea experienta,increderea in asigurator se reduce considerabil.
O functie a asigurarii este si cea de prevenire a pagubelor,asa se justifica fransizele(omul este cointeresat in protejarea bunului).
In relatia Asigurator-Asigurat, e bine sa facem diferenta intre interesele concurente:
primul=administrator al unui fond de solidaritate; al doilea=cotizant neprivilegiat la acest fond.
Atunci cand judecam subiectiv, in calitate de asigurat, am dori sa fim privilegiati si eventual sa castigam cat mai mult din aceasta cotizatie(ceilalti nu conteaza).Asigurarea reprezinta conservarea unei valori, impotriva unor evenimente accidentale posibile(nu previzibile) si nu o investitie speculativa ,bazata pe accidente favorizate/determinate.(jmecherii stiu la ce ma refer!)
In cazul de fata, dealer-ul nu a inmanat polita+conditiille de asigurare utilizatorului care a platit prima(fapt neadmis), si inclin sa cred ca a omis/ascuns inscrierea fransizei existenta deja in conventie (angajatii dealeru-lui completeaza politele) incercand acum sa se repare eroarea, pentru ca viovatul sa nu suporte eventualele consecinte.