avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1075 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Introducere fransiza CASCO Omniasig
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Introducere fransiza CASCO Omniasig

Buna ziua,
eu am un autoturism in leasing de la Unicredit cu asigurare CASCO Omniasig. Contractul CASCO este incheiat pe toata perioada leasing-ului (5 ani), cu prime anuale (platesc pt tot anul la inceput). Ultima plata (conform decontului "Asigurator OMNIASIG SA UNIREA Rata Nr. 2 aferenta perioadei 06/11/2008 - 05/11/2009 Conform contractului nr.xxxx") am facut-o in noiembrie 2008, fiind asadar vorba de servicii achitate pana la data de 5.11.2009.
Am primit o instiintare de la Unicredit conform careia "dorim sa va informam ca incepand cu data de 1 Mai 2009, contractul de asigurare mentionat anterior se modifica, dupa cum urmeaza" - modificarea consta in introducerea unei fransize (initial contractul CASCO nu includea fransiza).
Eu inteleg ca in acest caz contractul CASCO este incheiat intre Unicredit si Omniasig si poate fi modificat de aceste doua parti (nu este nevoie de acordul meu).
Am insa o nelamurire: eu am platit deja pentru un an, conform contractului in vigoare la data realizarii acestei plati. Plata a fost acceptata conform contractului in vigoare la acel moment. Mi s-ar parea firesc sa existe o prevedere legala conform careia pentru un serviciu ce a fost deja achitat conform unui contract sa nu poata fi schimbate conditiile contractuale cel putin pana la urmatoarea plata.
De exemplu la data realizarii urmatoarei plati Asiguratorul poate spune "daca vreti sa mai colaborati cu noi iata noile conditii. Platiti asa sau mergeti la alt asigurator". Dar pentru o perioada care a fost deja platita?
Este dificil sa-mi dau seama care este pozitia mea in acest context, intrucat contractul este incheiat intre Unicredit si Omniasig, iar eu platesc :O
In speranta ca ma puteti indruma spre o rezolvare/ clarificare,
va multumesc pentru timpul acordat
Ina Rizoaica
Cel mai recent răspuns: Mihaibc , utilizator 20:17, 4 Iunie 2010
Intre atatea interese,omul se pierde.Nici nu este de mirare ca dupa o asemenea experienta,increderea in asigurator se reduce considerabil.
O functie a asigurarii este si cea de prevenire a pagubelor,asa se justifica fransizele(omul este cointeresat in protejarea bunului).
Doamna a platit anual,acum daca se impune o fransiza,trebuie sa i se restituie din bani,normal.
Pe mine ma supara un lucru:cum poate fi bine perceputa utilitatea unei asigurari,cand ai senzatia ca nu contezi decat in momentul in care platesti,cand un cuvant nu este respectat?
Doamna are nevoie de ajutor si eu ma lamentez...dar este pacat pentru toata lumea.
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Voi merge luni la Unicredit sa cer contractul pentru polita CASCO si revin cu informatii privind pozitia Unicredit.
Principala mea nelamurire este legata de conditiile de modificare a unui serviciu ce a fost deja achitat pentru 12 luni. Daca as fi in situatia de a plati si ratele la CASCO lunar, ca si cele de leasing nu as mai avea aceast semn de intrebare - o noua plata, noi conditii: accepti=platesti, nua accepti=schimbi asiguratorul (exista si aceasta posibilitate).
Multumesc inca o data, voi reveni cu informatii
elenaerdei a scris:

Intre atatea interese,omul se pierde.Nici nu este de mirare ca dupa o asemenea experienta,increderea in asigurator se reduce considerabil.
O functie a asigurarii este si cea de prevenire a pagubelor,asa se justifica fransizele(omul este cointeresat in protejarea bunului).

In relatia Asigurator-Asigurat, e bine sa facem diferenta intre interesele concurente:
primul=administrator al unui fond de solidaritate; al doilea=cotizant neprivilegiat la acest fond.
Atunci cand judecam subiectiv, in calitate de asigurat, am dori sa fim privilegiati si eventual sa castigam cat mai mult din aceasta cotizatie(ceilalti nu conteaza).Asigurarea reprezinta conservarea unei valori, impotriva unor evenimente accidentale posibile(nu previzibile) si nu o investitie speculativa ,bazata pe accidente favorizate/determinate.(jmecherii stiu la ce ma refer!)
In cazul de fata, dealer-ul nu a inmanat polita+conditiille de asigurare utilizatorului care a platit prima(fapt neadmis), si inclin sa cred ca a omis/ascuns inscrierea fransizei existenta deja in conventie (angajatii dealeru-lui completeaza politele) incercand acum sa se repare eroarea, pentru ca viovatul sa nu suporte eventualele consecinte.
Am aceeasi problema. Pe mine m-au informat pe 30 aprilie la ora 5:43 PM de acest lucru si ca se modifica cu 1 mai:O
chiar asa de fraier sunt luat???!!!! nici 24 de h si imi modifica contractul fara sa ma anunte din timp?!! iar dc nu sunt de accord trebuie sa imi schimb asiguratorul, alti bani alta distractie. Dar eu vreau sa mi se respecte contractul si sa beneficiez de continuintate mai ales ca polita pe anul acesta e in desfasurare iar eu am platit deja luna aceasta.
Daca in contract nu sunt referiri la aceste modificari,nu sunteti obligat sa acceptati.
Problema intervine daca altii le pot accepta(adica daca situatia este identica cu a doamnei).

Alte discuții în legătură

Leasing- obligatie rca+casco la acelasi asigurator gabiistancu gabiistancu Buna ziua, am achizitionat un autoturism in leasing in 2007. Am incheiat pe o perioada de 5 ani polita CASCO la Omniasig. Anul acesta am primit o ... (vezi toată discuția)
Omniasig ne fura oceanu andrei oceanu andrei Am fost la omniasig si am depus doua dosare de dauna,am dus masina la service dupa care am primit acasa la diferenta de o zi k ei vor sa introduca ... (vezi toată discuția)
Casco omniasig guvaci guvaci in anul 2007 am cumparat o dacia logan prin credit auto,si am semnat un contract casco cu firma omniasig pe un termen de 10 ani atat cat este si creditul auto. ... (vezi toată discuția)