ONRC prevede :
Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind dizolvarea şi lichidarea simultană a SNC, SCS, SRL şi
GIE (art. 235 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare)* :
Etapa I
1. Cerere de înregistrare (original) ;
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de efectuare concomitentă a dizolvării şi lichidării societăţii luată cu cvorumul şi majoritatea prevăzută de lege pentru modificarea actului constitutiv, atunci când aceştia sunt de acord cu privire la repartizarea şi lichidarea patrimoniului societăţii şi când asigură stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu creditorii (original) ;
3. Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original) ;
4. Dacă este cazul :
- avizele prevăzute de legile speciale (original) ;
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale :
- taxa de registru ;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de radiere (original) ;
2. Hotărârea de repartizare a activelor rămase după plata creditorilor luată prin votul unanim al asociaţilor/membrilor (original) ;
3. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie) ;
4. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale) ;
5. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat consolidat
(original) ;
6. Dacă este cazul :
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia ;
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa de registru ;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
*În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, etapa a II-a va fi înlocuită de procedura prevăzută la pct. 4.6. din
Ghid, „Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind dizolvarea voluntară şi lichidarea SNC, SCS, SRL, SA şi SCA cu numire de lichidator (art. 227 alin. (1), lit. b), d), art. 228 şi art. 233 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare)”, etapele II şi III.
NOTÃ :
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, radierea SNC, SCS, SRL se va efectua după expirarea termenului de opoziţie de 15 zile de la data publicării situaţiei financiare finale pe pagina de internet a oficiului registrului comerţului (art. 180 din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor). Radierea GIE se va efectua după expirarea termenului de opoziţie de 15 zile de la data notificării situaţiei financiare de lichidare şi a proiectului de repartizare.
Proiectul de repartizare a activelor trebuie să cuprindă descrierea detaliată şi datele de identificare ale activelor repartizate, în vederea transmiterii dreptului de proprietate.
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor va fi urmată procedura lichidării prevăzută de Legea nr. 31/1990, republicată.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnătură, cu menţionarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea.
În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public; în cazul în care aceste acte sunt acte oficiale, astfel cum sunt definite de Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei legalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, acestea trebuie prezentate în forma apostilată pentru statele care au semnat sau aderat la această convenţie, respectiv în forma supralegalizată de celelalte state. Supralegalizarea sau apostilarea documentelor nu se aplică pentru documentele întocmite în statele cu care România are încheiate convenţii/tratate/acorduri care prevăd scutirea de supralegalizare.
Confirmarea publicării hotărârii de dizolvare în Monitorul Oficial al României se efectuează de ORCT.
Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot cere administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate.
[*Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea comercianţilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului.]
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale, îndosariate şi numerotate, se depun de către solicitant la ORCT direct, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
Înscrisurile a căror înregistrare, menţionare sau publicare se solicită la ORCT vor fi tehnoredactate de către solicitant în limba română, vor fi lizibile, fără ştersături sau adăugări, sub sancţiunea respingerii acestora.
(..)
1. Hotărârea AGA va conţine: antetul firmei, nr. şi data, semnăturile persoanelor abilitate; de asemenea, în preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum şi îndeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii, conform dispoziţiilor legale sau statutare ; în cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va mai depune şi hotărârea adunării generale în baza căreia acesta a fost încheiat ;
2. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri va fi certificată de către persoanele autorizate, potrivit legii şi publicată în condiţiile legii ;
3. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc. ;
4. Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
~ final discuție ~