Sunt in curs de a-mi deschide un magazin online, iar firma de curierat cu care intentionez sa lucrez mi-a propus urmatoarea procedura de lucru:
Eu ar trebui sa expediez produsele insotite de factura cu 2 pozitii: valoarea produselor si taxele de transport, in care intra si taxa de ramburs. Curierul livreaza produsele, incaseaza valoarea facturii emise de mine si elibereaza destinatarului o chitanta. Saptamanal, curierul imi vireaza toti banii incasati de la destinatari (inclusiv taxele de transport si taxa de ramburs!), iar lunar imi emite o factura prin care eu trebuie sa ii platesc taxele de transport si taxa de ramburs. Este nejustificat sa imi vireze toti banii, inclusiv taxele de transport si taxa de ramburs.
Normal cred ca ar fi ca eu sa insotesc produsele de o factura cu o singura pozitie: valoarea produselor. Curierul ar trebui sa elibereze destinatarului o chitanta pentru incasarea facturii mele + o chitanta pentru taxele de transport si taxa de ramburs. Apoi, curierul ar trebui sa imi vireze contravaloarea produselor livrate, iar eu sa ii eliberez o factura de decontare. Nu are de ce sa imi vireze toti banii incasati de la destinatar pentru ca eu sa ii platesc inapoi taxele de transport si taxa de ramburs.
Cum face curierul e legal dar... se cam "scarpina mult "....
Unii fac asa ca sa tina o evidenta mai buna. Sunt multi clienti la mijloc si se incurca. Au un sistem de facturare-livrare si nu vor sa l schimbe ca se da sistemul peste cap....
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Contabilitate
Ionela90
Buna seara,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns. Am o societate care se ocupa cu prestari de serviciu. Are un contract incheiat cu fancourier si la ... (vezi toată discuția)