Buna ziua!
Am contract cu un operator de telefonie mobila de 12 ani, 2 numere pe acelasi contract. Acum doresc modificarea tipului de abonament cu unul mai ieftin. Este legala prelungirea obligatorie de catre compania de telefonie mobila a contractului cu 12 luni sau 24 de luni ori de cate ori solicit o modificare de tip al abonamentului? Pentru ca la unul din numerele din contract refuza sa-mi modifice abonamentul cu unul mai ieftin, ei spun ca mai am 11 luni de contract, iar la numarul pentru care accepta modificarea abonamentului cu unul mai ieftin, vor, din nou, sa-mi si prelungeasca OBLIGATORIU, contractul cu 12 luni.
Multumesc!
Din cate s-a explicat mai sus, inteleg ca este vorba despre doua numere de telefon, cu doua abonamente diferite, nu? Probabil, in cazul in care s-a achizitionat un telefon mobil in ultimele 13 luni, pe unul din abonamente, a intervenit obligatia contractuala pt. prelungirea contractului pe 2 ani. Din cate stiu asemenea obligatie mai intervine si in momentul in care ei ti-ar fi propus acum 13 luni o noua oferta de abonament, dar fara sa stii sau sa te anunte au activat aceasta obligatie la data acceptului tau de modificare a abonamentului respectiv, asta am aflat si eu recent ca se poate intampla.
La numarul pentru care refuza sa-mi modifice abonamentul am cumparat telefon acum 21 de luni, deci as mai avea 3, dar ei au prelungit contractul cu 24 de luni nu de la data cumpararii, ci de la o data pe care au calculat-o ei de la o alta modificare de tarif. Sa mai am 3 luni contract inteleg, dar nu stiu daca este legal ca la fiecare modificare de abonament sa imi prelungeasca si contractul cu cel putin 12 luni, iar in aceasta perioada, sa refuze sa imi modifice tipul de abonament cu unul mai ieftin, pt. ca, de fapt, eu nu vreau sa renunt la colaborarea cu ei prin reziliere de contract, vreau doar un abonament putin mai ieftin.
Modificarea planului tarifar in sus sau in jos nu implica prelungirea contractului. Bineinteles ca el e prelungit automat tacit ca altfel nu v-ar mai putea livra servicii, insa il puteti rezilia oricand cu 30 de zile inainte.
Va puteti plange la ANPC
Nu vreau sa reziliez contractul, vreau doar sa schimb planul tarifar la ambele numere. La numarul pentru care accepta schimbarea acum, au spus ca imi trimit prin posta act aditional (ceea ce nu au mai facut niciodata pana acum) care contine si clauza de prelungire. Daca nu semnez actul aditional, nu-mi schimba nici tariful, deci nu stiu cum sa procedez... sa fac plangere la ANPC inainte de semnarea actului?
La numarul celalalt, unde au facut ei acum catva timp prelungire tacita, din nou, cum sa procedez? Nu vreau sa reziliez, vreau doar sa accepte sa-mi schimbe planul tarifar cu unul mai ieftin pentru ca nu imi mai permit sa platesc asa de mult...
Schimbati doar pt numarul ajuns la sfarsitul perioadei contractuale, nu semnati desigur vreun act aditional si plangeti-va inainte ANPC, ar trebui sa aveti o corespondenta in scris cu compania sa aveti cu ce dovedi.
Pt celalalt nr nu stiu cum ati putea dovedi ca nu s-a prelungit la cererea dvs.