Buna seara/ziua
Am o problema legata de intretinerea la blocul in care stau.Acum o luna de zile vecinul de sus m-a inundat.Deoarece vecinul spunea ca nu de la el curge am sunat la administratie si le-am spus problema mea.Cei de la administratie au venit cu o firma de instalatii care au facut constatari spargand la alte trei apartamente deoarece vecinul de sus nu a raspuns la usa.Vecinul de deasupra a constatat ca de la el curge si a reparat singur defectiunea pe bani lui.Insa luna aceasta cand a venit factura de la intretinere a constatat ca are de plata "reperatia la el in apartament" desi reparatia si-a facut-o singur fara bani de la administratie si nici din fondul de reparatie.Dupa ce a incercat sa afle despre ce este vorba a aflat ca ar avea de plata constatarea facuta de administratie cu firma de instalatie 210 lei si asa zisele reparatii din apartamentele celorlati vecini in jur de 50 de lei.Intrebarea mea este cine trebuie sa plateasca aceasta constatare pentru ca eu am facut sesizarea si nu vecinul de sus care nici nu a vorbit cu administratia in ziua respectiva si nici nu s-a facut vreo constatare la el in casa.Si daca este corect ca administratia i-a introdus lui aceasta plata fara ca el sa stie si sub denumirea de Reparatie aprtamentul nr... desi reparatia si-a facut-o singur vecinul fiind instalator.Ce poate face vecinul deoarece presedintele de bloc i-a inchis usa in nas.
Va multumesc
Ce poate face vecinul deoarece presedintele de bloc i-a inchis usa in nas.
Initial sa notifice oficial presedintele de asociatie cu obligatia detalierii naturii sumei impuse
Daca presedintele de asociatie refuza,vecinul sa sesiseze oficial serviciul specializat din primarie
In cazul de fata toate cheltuielile privitoare la constatare si reparatii dupa spargerea peretilor revine asociatiei de proprietari.
De-aici incolo fiecare asociatie procedeaza fie cum s-a hotarat, decis, anterior si cum procedeaza deobicei - cazuri mai rar intalnite, fie repartizeaza aceste cheltuieli alandala dupa umorile administratorului sau presedintelui.
De vreme ce sunt cheltuieli pe care asociatia si le asuma, si asa si trebuie, acestea trebuie impartite, fie pe lista tuturor apartamentelor in functie de cota-parte indiviza, fie, si mai bine, din fondul de reparatii.
Am sa va spun de ce vecinul dv. nu ar trebui sa suporte aceasta cheltuiala:
- pentru ca o spargere de teava, o avarie nu se intampla din vina proprietarului, cu foarte rare exceptii, ci din cauza imbatranirii materialelor, a zonelor de imbinari;
- pentru ca, adeseori aceste intamplari nefericite au loc in spatele peretilor si nu pot fi sesizate decat atunci cand provoaca stricaciuni;
- pentru ca omul si-a reparat problema. Faptul ca nu a raspuns la usa nu i se poate imputa cu tot dinadinsul, oamenii nu stau neaparat legati de casele lor cand vine administratorul cu firma pentru constatare.
Am trecut si chiar trec acum, in aceasta zi printr-o situatie similara.
S-a udat tavanul la parter, pe toata coloana nu exista usite de vizitare la tevi, ca toata lumea si le-a acoperit cu faianta.... si trebuie sa luam din apartament in apartament sa spargem, sa vedem de unde e necazul. Nu intotdeauna acest necaz se trage de la apartamentul de deasupra. Am avut caz de inundatie la et 2 si teava fisurata era la et.5, dar calea firului de apa ocolea peretii de la etajele 3 si 4 si se oprea pe niste moloz de deasupra apartamentului de la et.2 in ghena tevilor.
Asa ca ce am spart la apartamentele de deasupra ne-am asumat ca si cheltuiala si am scazut-o din fondul de reparatii, ca doar d-aia il avem, sa ne folosim de el si sa nu mai stressam lumea cu cheltuieli in plus pe lista sau, si mai rau, sa-i punem in carca sa plateasca unui proprietar numai pentru ca s-a intamplat la el.
Ma interb, daca i se intampla administratorului asta, in apartamentul lui, isi punea pe lista aceasta cheltuiala? Evident, intreb retoric, intrebarea e cu raspuns inclus, all inclusiv, NU. Administratorul nu, el niciodata...el e foarte corect. Da, da!!!
Vecinul a depus deja cerere si la firma de administratie cerand in scris raspuns de la acestia dar si chitantele si facturile in baza carora s-a introdus aceasta suma la intretinere.Are acest drept?Ca proprietar in bloc sa stie ce trebuie sa plateasca.Trebuia sa fie instiintat inainte de a fi introdusa plata in intretinere pentru ca vecinul nu stia la cate apartamente s-a spart si nici cine a sunat administratia?Repet el nu a discutat cu administratorul in acea zi reparatia in casa si-a facut-o singur.
Am inteles ca de fapt ”administratorul” este o firma de administrare, este corect?
Daca este asa, toate firmele de administrare procedeaza asa. Te ”rade” cu lama Bucuresti pentru ca asa inteleg ei sa colaboreze cu as. prop. - si nu este vina lor. Vina in proportie de 100% apartine conducerii as. proprietari. Conducerea trebuie sa aiba oarece reglementari, regulamente, proceduri, aprobate in AG sau com. executiv si trebuie sa se conformeze si da dispozitie scrisa firmei cum trebuie sa procedeze, astfel ca degeaba va razboiti cu firma. Ati cerut explicatii si documente - pai nu-i nicio problema. Eu as fi curios de-un singur lucru - sa va arate si dispozitia scrisa a com. ex. (presedinte), dar lasati-ii in pace, sa vedeti ce va vor arata.
Succes!
Apa pluviala
irinoaia
BUNA SEARA! In scara noastra este urmatoare situatie;Un vecin de la parter a anuntat presedintele ca peretele ii este ud in holul de intrare in apartament ,mai ... (vezi toată discuția)