avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2000 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensia de intretinere (alimentara)
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensia de intretinere (alimentara)

Sunt studenta in anul I la o facultate de stat si doresc sa primesc pensia alimentara de la tatal meu. Mentionez ca parintii au divortat dupa ce am implinit eu 18 ani si am crezut ca voi primi ajutorul financiar pe cale amiabila, fara sa mai recurg la o actiune in instanta, insa din pacate acest lucru nu s-a intamplat. Va rog sa imi spuneti ce acte am nevoie pentru a-l da in judecata si cum ar trebui formulata cererea.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Antoanela Geaman , Avocat 14:01, 25 Iunie 2014
Va trebuie copie certificat de nastere, copie sentinta de divort, adeverinta in original de la Universitate si eventual 2 martori care sa ateste ce nevoi aveti si ca tatal dvs. nu isi indeplineste datoria de a va plati pensia de intretinere! In actiune trebuie descrisa situatia dvs., indicand si locul de munca al tatalui si functia detinuta de acesta!Actiunea este scutita de taxa de timbru si se depune la judecatoria de la domiciliul tatalui/de la domiciliul dvs.!Pensia se va plati de la data cererii introductive de instanta!
Totusi, ar fi bine sa apelati la un avocat, fie el chiar din oficiu (platit de stat), daca nu va permiteti unul platit! Este posibil sa nu va descurcati in instanta!
Actiunea nu este scutita de plata taxei de timbru, ci se timbreaza cu suma de 20.00 lei conform disp.art. 15 lit.e) din Oug.80/2013 privind taxele judiciare de timbru.
Art.15
...............