avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1052 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025. Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Bonuri fiscale - deductibile sau nu (profesie libera)?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Bonuri fiscale - deductibile sau nu (profesie libera)?

Buna ziua,

Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Sunt traducator autorizat, prin urmare tin evidenta in partida simpla.
Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Ordinul respectiv prevede ca documentele care vor servi drept documente justificative trebuie sa aiba o serie de elemente obligatorii, prevazute la art 14, printre care si:
- numele şi prenumele contribuabilului, precum şi adresa completă (ceea ce nu poate aparea pe un bon fiscal de achizitie papetarie, de ex.)
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (un aspect la fel de imposibil in cazul unui bon fiscal)

Care sunt reglementarile privitoare la scaderea din evidenta (deducerea) bonurilor fiscale?

2. Un agent economic de la care am achizitionat articole de papetarie mi-a spus ca bonurile sunt deductibile pana la limita de 100 RON.
Care sunt prevederile in acest sens?

3. Unele bonuri fiscale se deterioreaza din cauza calitatii tusului cu care sunt imprimate (se estompeaza datele inscrise).
Ce se poate face in acest sens daca bonurile au fost deja inscrise in RJIP si fac obiectul unei raportari la Finante?

Si cum se pot pastra/proteja in viitor? Cunoasteti o solutie specializata (un fel de mediu ermetic etc.)?

Va multumesc foarte mult!
Cel mai recent răspuns: dgnConsulting , Contabil 00:14, 8 Mai 2014
Chestia cu bonurile de 100 de lei nu mai este valabila de ceva ani...
Pentru a putea deduce cheltuielile pentru care nu exista factura fiscala trebuie facut un decont de cheltuieli (perioadic, eventual lunar) pe numele persoanei care a facut efectiv cheltuielile. Aceasta este cea mai simpla metoda.
Referitor la deteriorarea documentelor, nu prea cred ca este cazul sa-ti faci probleme daca se deterioreaza 1-2 bonuri; daca se deterioreaza toate ar putea fi o problema... :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Informatii fiscale ContSters116443 ContSters116443 Buna ziua, Intrucat nu ma pricept la chestiunile contabile, indraznesc sa va cer ajutorul in urmatoarele chestiuni: 1) Bonurile fiscale obtinute de la ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli deductibile - pfa traducãtor sonia1978 sonia1978 Buna ziua! Am inceput demersurile pentru a deveni PFA, am o autorizatie de traducator. Am achizitionat cele doua stamplie (dreptunghiulara + rotunda), ... (vezi toată discuția)
Corectare eroare cronologica in registrul jurnal incasari si plati a21alex a21alex Buna ziua. Am fost autorizat in urma cu 3 luni ca PFA, cod CAEN 5920 - activitate principala. Folosesc intreg apartamentul proprietate personala si am ... (vezi toată discuția)