Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Sunt traducator autorizat, prin urmare tin evidenta in partida simpla.
Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Ordinul respectiv prevede ca documentele care vor servi drept documente justificative trebuie sa aiba o serie de elemente obligatorii, prevazute la art 14, printre care si:
- numele şi prenumele contribuabilului, precum şi adresa completă (ceea ce nu poate aparea pe un bon fiscal de achizitie papetarie, de ex.)
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (un aspect la fel de imposibil in cazul unui bon fiscal)
Care sunt reglementarile privitoare la scaderea din evidenta (deducerea) bonurilor fiscale?
2. Un agent economic de la care am achizitionat articole de papetarie mi-a spus ca bonurile sunt deductibile pana la limita de 100 RON.
Care sunt prevederile in acest sens?
3. Unele bonuri fiscale se deterioreaza din cauza calitatii tusului cu care sunt imprimate (se estompeaza datele inscrise).
Ce se poate face in acest sens daca bonurile au fost deja inscrise in RJIP si fac obiectul unei raportari la Finante?
Si cum se pot pastra/proteja in viitor? Cunoasteti o solutie specializata (un fel de mediu ermetic etc.)?
Chestia cu bonurile de 100 de lei nu mai este valabila de ceva ani...
Pentru a putea deduce cheltuielile pentru care nu exista factura fiscala trebuie facut un decont de cheltuieli (perioadic, eventual lunar) pe numele persoanei care a facut efectiv cheltuielile. Aceasta este cea mai simpla metoda.
Referitor la deteriorarea documentelor, nu prea cred ca este cazul sa-ti faci probleme daca se deterioreaza 1-2 bonuri; daca se deterioreaza toate ar putea fi o problema... :)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.