avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Angajarea administratorului numai cu CIM?Alta solutie?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Angajarea administratorului numai cu CIM?Alta solutie?

Buna ziua,
Va deranjez cu o problema mult discutata.
La noi la bloc este un administrator nou de la 01.05. Acesta nu poate fi decat cu CIM? Conventie civila nu se poate?
Am gasit ceva aici pe site,dar este din 2013..pe la inceput.Nu gasesc legea care obliga la CIM....
Puteti sa ma ajutati??
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 15:59, 5 Mai 2014
Asociatia de proprietari are obligatia sa respecte si sa aplice unitar norma in vigoare
L nr 230/2007 actualizata 2014 CAPITOLUL V: Administrarea in asociatia de proprietari
Articolul 35
(1)Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract . Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2)Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.

In Codul Fiscal, art.7 gasiti definirea activitatilor dependente pentru care se incheie CIM:
2. activitate dependentă - orice activitate desfăşurată de o persoană fizică într-o relaţie de angajare;
2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplineşte cel puţin unul dintre următoarele criterii:
a) beneficiarul de venit se află într-o relaţie de subordonare faţă de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, şi respectă condiţiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuţiile ce îi revin şi modul de îndeplinire a acestora, locul desfăşurării activităţii, programul de lucru;
b) în prestarea activităţii, beneficiarul de venit foloseşte exclusiv baza materială a plătitorului de venit, respectiv spaţii cu înzestrare corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecţie, unelte de muncă sau altele asemenea şi contribuie cu prestaţia fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu şi cu capitalul propriu;
c) plătitorul de venit suportă în interesul desfăşurării activităţii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizaţia de delegare-detaşare în ţară şi în străinătate, precum şi alte cheltuieli de această natură;
d) plătitorul de venit suportă indemnizaţia de concediu de odihnă şi indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit.
Activitatea administratorului este permanenta si implica indeplinirea unor atributii specifice.
Chiar ITM-ul obliga asociatiile sa incheie contracte individuale de munca cu timp partial de lucru tuturor celor care au o activitate permanenta, chiar daca au timp de lucru foarte scurt. Si acestia sunt in principal administratorul si ingrijitorii.
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
elga50, moderator
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.
Aveti posibilitatea de a incheia contract si cu o firma specializata. Astfel, aveti mai multe avantaje, cel mai important fiind ca nu va mai bateti capul cu toate obligatiile implicate de angajati.
Corect!
Sugerati-i actualului administrator sa-si faca un SRL cu obiect de activitate "administrare asociatii de proprietari" in baza atestatului pe care-l detine.
Asa va putea incheia cu asociatia dv si cu alte 2-3 asociatii (dupa puterea sa de munca) contracte de administrare in SRL si fiecare asociatie.
In baza unui astfel de contract lunar emite factura catre asociatie iar asociatia nu mai calculeaza salarii, retineri, viramente contribuitii, impozite...
Noi am avut un asemenea administrator (SRL mic) si a facut treaba foarte buna vreo 4 ani dar a plecat in strainatate. Ne-a scutit mult in aceasta perioada de birocratia generata de CIM. Iar colaborarea a fost usoara si pentru faptul ca era singurul om cu care colaboram, neavand alti angajati in SRL-ul lui. Adica se comporta ca si un administrator cu CIM, raspunzand direct de orice problema de administrare.
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Propunere legislativã de modificarea a legii nr.230/2007 Adriantot Adriantot Pe site-ul Senatului gasti o \\\\"Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi ... (vezi toată discuția)
Conventia civila in asociatie anagavriloaia anagavriloaia Se mai practica inca conventia civila(pentru presedinte, administrator, contabil,femeie de serviciu) la unele asociatii de proprietari, este legal? Multumesc. (vezi toată discuția)
Conventie civila-administrator bloc tbia tbia Buna ziua, as dori sa stiu, daca a fost incheiata o conventie civila cu asociatia de proprietari pentru meseria de administrator in anul 2000, si de atunci ... (vezi toată discuția)