avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1127 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Trebuie sa platesc impozit/taxe pe venitul obtinut in ...
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Trebuie sa platesc impozit/taxe pe venitul obtinut in strainatate sau nu ?

Ziua buna tuturor.

Pentru ca nu am reusit sa gasesc singur un raspuns clar la aceasta intrebare (cea din titlu) in urma lecturii multor surse, incerc pe forumul acesta.

Situatia mea este urmatoarea:
- sunt inginer mecanic si lucrez intr-o tara araba, pentru o companie din industria petroliera.
- lucrez pentru compania araba prin intermediul unei agentii de recrutare din Scotia care are filiala si aici in Arabia (termen generic). Agentia scotiana nu are nicio legatura cu Romania (sediu, filiala, reprezentant, etc)
- eu nu sunt angajat al agentiei de recrutare ci am contract de prestare servicii pentru ei (modelul tipic pentru agentiile de recrutare)
- nu am PFA sau firma si nici vreo autorizatie prin "intermediul" careia imi desfasor activitatea, ci doar calificarea mea de inginer
- conditiile care mi-au fost impuse prin contract sunt, practic, cele pentru activitati dependente. Am perioada de lucru exact determinata, punct de lucru fix si obligatoriu la sediul companiei arabe, programul zilnic si saptamanal precizat clar si obligatoriu, folosesc exclusiv tehnica de lucru (la birou) pusa de ei la dispozitie, trebuie sa urmez regulile de disciplina interna ale companiei arabe, etc.
- lucrez in Arabia 10 luni pe an (nu stiu daca are vreo importanta)
- aici nu platesc impozit, asta este politica fiscala a tarii. Nu imi retine impozit nici agentia de recrutare pentru ca nu sunt cetatean britanic si nu lucrez in Europa.
- in lista cu profesii liberale (am gasit ceva pe internet) meseria de inginer mecanic si industria petroliera nu sunt specificate, nici macar ca exemple.